ایجاد ۸ هکتار فضای سبز در حاشیه اتوبان شهید بروجردی با همکاری منطقه ۱۸ و سازمان بوستان‌ها

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران از ایجاد ۸ هکتار فضای سبز در حاشیه اتوبان شهید بروجردی با همکاری منطقه ۱۸ و سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران خبر داد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل معاونت خدمات شهری شهرداری تهران، حسین نظری در جریان بازدید از سطح منطقه ۱۸ که با همراهی خسروی شهردار منطقه ۱۸، مختاری مدیرعامل سازمان بوستان ها و فضای سبز شهر تهران، جعفری مدیرکل امور خدمات شهری، محمدی مدیرعامل سازمان آتش نشانی، فصاحت مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره بار، قربانی مدیرکل برنامه ریزی و توسعه شهری امور خدمات شهری، حلیا سادات حسینی مدیر کل محیط زیست و توسعه پایدار شهر تهران، عباس نژاد رئیس دفتر مرکزی حراست معاونت خدمات شهری، امیری معاون خدمات شهری منطقه ۱۸، سازمان زیباسازی، شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل، شهرداران نواحی این منطقه، مشاوران و مدیران ارشد این معاونت برگزار شد، پس از ارائه گزارشی در خصوص وضعیت نگهداشت شهر در سطح این منطقه، گفت: در بازدید از این منطقه شاهد تغییر و تحولات بسیار چشمگیری در موضوعات مختلف خدمات شهری بودیم و در اینجا لازم می دانیم از زحمات خسروی شهردار منطقه ۱۸، معاونین و شهرداران نواحی این منطقه قدردانی کنیم.

نظری در ادامه به وضعیت نگهداشت شهر در این منطقه اشاره کرد و گفت: در برخی از بوستان ها از حیث نگهداشت فضای سبز، ایمن سازی وسایل بازی کودکان و ... نیازمند بازنگری هستیم و انتظار داریم در این خصوص اقدامات لازم صورت گیرد.

وی بر توجه ویژه به مناطق کم برخوردار پایتخت تاکید کرد و گفت: این منطقه از جمله مناطقی است که نیازمند توجه ویژه ای در خصوص موضوعات مختلف حوزه خدمات شهری است؛ بنابراین باید با نگاه ویژه اقدامات خوبی در راستای ارتقاء وضعیت موجود در این منطقه و برای رفاه حال شهروندان عزیز صورت گیرد.

معاون شهردار تهران تاکید کرد: با خلاقیت و نوآوری و استفاده از روش ها و ایده های نوین به انجام خدمات به شهر و شهروندان بپردازید.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به افتتاح پروژه اتوبان شهید بروجردی در منطقه ۱۸ گفت: افتتاح و راه اندازی اتوبان شهید بروجردی اقدام بسیار بزرگی در این منطقه بوده است. در راستای افزایش فضای سبز این منطقه و با همکاری مشترک منطقه و سازمان بوستان ها و فضای سبز شهر تهران، ۸ هکتار فضای سبز در حاشیه اتوبان شهید بروجردی ایجاد گردید.

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران در ادامه رهنمودهای خود را در خصوص نوسازی مخازن زباله، ایمن سازی بوستان ها، شناسایی و رفع نقاط ناایمن سطح منطقه، لزوم توجه ویژه به زیباسازی و روشنایی در این منطقه، واکاوی و رسیدگی به فضای سبز منطقه، جلوگیری از سدمعبر و بساط گستری، لایروبی انهار و مسیل ها، لزوم رفع مشکلات آبگرفتگی ها با توجه به بارش های پیش رو، حذف زوائد فیزیکی و نازیبایی های بصری، لزوم کاهش استفاده از نمک در برف روبی ها و استفاده از روش های نوین در این خصوص، آسیب شناسی و احصاء نقاط قوت و ضعف، ارائه گزارشات تخصصی و بروز و... پرداخت و دستوراتی را پیرامون موضوعات مطروحه صادر کرد.

وی در پایان با تاکید بر این که شهرداری تهران یک ارگان پویا، زنده و خدمتگزار است، افزود: خدمات شهری حوزه بسیار وسیع، پرمشغله و دارای وظایف و خدمات مختلفی است؛ انشالله با همدلی، هم افزایی، تشریک مساعی و پیگیری های مستمر تمامی موضوعات در حوزه خدمات شهری را جهت رفاه حال شهروندان و کسب رضایتمندی حداکثری آنان حل و فصل خواهیم کرد.

خسروی شهردار منطقه ۱۸ نیز به ارائه گزارشاتی پیرامون مسائل و مشکلات این منطقه در گذشته و اقدامات و فعالیت های مجدانه این منطقه  برای رفع سریع این موضوعات در حوزه خدمات شهری پرداخت و گفت: این منطقه از جمله مناطقی بوده است که مشکلات و معضلات بسیاری را از گذشته داشته است اما با همراهی و تلاش مجاهدانه همکارانم در این منطقه اتفاقات خوبی رقم خورد و بسیاری از موضوعات در حال انجام است. لذا تمامی مدیران و همکارانم در این منطقه برای رفع آن موضوعات در تلاش مستمر هستند و ما قدردان زحمات یکایک آنان هستیم.

گفتنی است؛ در ادامه این نشست گزارشاتی در خصوص وضعیت نگهداشت شهر در سطح این منطقه همچون(وضعیت رفت و روب و نظافت سطح این منطقه، وضعیت پاکسازی و لایروبی انهار و مسیل ها، وضعیت بوستان های سطح منطقه، وضعیت ایمنی وسایل بازی کودکان در بوستانها، وضعیت اسکان های کارگری، وضعیت امحاء برچسب های تبلیغاتی، پوستر و... از دیوارهای سطح منطقه، ساماندهی تابلوهای غیرمجاز و تابلوهای اصناف، لزوم مرمت کفپوش و المان های بوستان ها، لزوم راه اندازی آب نماها، ایمن سازی تاسیسات برقی، وضعیت سرویس های بهداشتی، لزوم رفع عیوب پل های مکانیزه، رفع  سدمعبر و جلوگیری از بساط گستری، ایجاد و راه اندازی میادین میوه و تره بار در محلات سطح این منطقه، گزارشی جامع از وضعیت مسیل ها، قنوات و کانال های سطح این منطقه، گزارشی از اقدامات اجرایی برای بارش های پیش رو، شناسایی و رفع نقاط آبگیر، حفر چاه های جذبی، گزارشی مقایسه ای از وضعیت پیام های ثبت شده در سامانه ۱۳۷ و کاهش پیام های مردمی در موضوعات مختلف حوزه خدمات شهری در این منطقه و... ارائه شد و در ادامه مدیران عامل این معاونت به ارائه گزارشات و موضوعات مختلف حوزه خدمات شهری در این منطقه پرداختند و در خصوص موارد مطرح شده بحث و تبادل نظر کردند.

لازم به ذکر است؛ حسین نظری، معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران و هیات همراه در جریان این بازدید از نقاطی چون ایستگاه بازیافت منطقه ۱۸ و بررسی چگونگی انتقال این ایستگاه به نقطه تعیین شده در این منطقه، محل کاشت درختان محدوده اتوبان شهید بروجردی در بوستان مادر و نقاط دیگر در سطح این منطقه، وضعیت شن چاله های این منطقه و اتخاذ تدابیر لازم برای ساماندهی این محل، کارگاه تعمیرات و بازسازی مخازن پسماند تر، خانه بازیافت و... بازدید و در جریان عملکرد، اقدامات و برنامه های پیش روی معاونت خدمات شهری این منطقه قرار گرفت.

انتهای پیام/

۱۶ آبان ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۸
کد خبر: 44932

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 1 =