معاینه فنی رایگان برای کارکنان واحدهای غیر مستقل شهرداری تهران

مدیر عامل ستاد معاینه فنی خودروهای تهران ضمن بازدید از نحوه خدمت رسانی مرکز بیهقی از استقبال خوب و پیشگامی کارکنان شهرداری تهران در مراجعه به مراکز معاینه فنی در ۶ ماهه دوم سال خبر داد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی، شادی مالکی مدیر عامل شرکت ستاد معاینه فنی خودروهای تهران با اشاره به تشدید آلودگی هوا در فصل زمستان و اهمیت انجام معاینه فنی خودروها به ویژه در شش ماهه دوم سال گفت: با توجه به سهم بسزای منابع متحرک در انتشار آلایندگی از شهروندان درخواست می شود جهت پایش وضعیت فنی و ایمنی خودروی خود به مراکز معاینه فنی مراجعه نمایند. بدون تردید علاوه بر اهمیت شرایط آلایندگی در خودرو، وجود نقص در سیستم ایمنی نیز می تواند تبعات محیط زیستی و بحث آلودگی هوا را به همراه داشته باشد. در صورتی که خودرویی دارای نقص ایمنی باشد توقف این خودرو در گذرگاه باعث ایجاد ترافیک و کندی عبور و مرور و در نهایت افزایش آلودگی هوا می گردد.پس به نحوی نداشتن نقص ایمنی نیز برای کاهش آلودگی هوا اهمیت دارد.

مالکی در توضیح نقش شهروندان در کاهش آلودگی هوا اظهار داشت: مراکز معاینه فنی بخش های آزمایشگاهی قابل اعتمادی هستند که شهروندان می توانند از وضعیت سلامت فنی خودروی خود مطلع شوند. انجام معاینه فنی به نحوی مشارکت شهروندان در حفظ سلامت شهر و شهروندان است و بدون تردید افزایش اثربخشی معاینه فنی در کاهش تصادفات و آلودگی هوا نیازمند مشارکت همه ما است. در همین راستا نیز شهرداری تهران با هدف حمایت و تشویق کارکنان شهرداری تهران به استفاده از خدمات این مراکز نسبت به رایگان کردن معاینه فنی در نوبت اول اقدام نموده است که خوشبختانه آمار نشان می دهد که کارکنان ( واحدهای غیر مستقل )شهرداری تهران با اجرای این طرح در مراجعه و مسئولیت پذیری در حفظ سلامت شهروندان پیشتاز و پیشگام بوده اند.

وی در تشریح نحوه استفاده کارمندان از خدمات رایگان توضیح داد: کارکنان واحدهای غیر مستقل شهرداری تهران می توانند با مراجعه به میز کار خود در پرتال شهرداری تهران نسبت به دریافت کد و ثبت آن در سامانه تهران من جهت گرفتن نوبت اینترنتی بدون پرداخت هزینه اقدام نمایند.

گفتنی است؛ اجرای این طرح برای نخستین بار با هدف تسهیل در امور رفاهی کارکنان شهرداری تهران انجام شده و این امتیاز و امکان جدید با تلاش اداره کل رفاه، تعاون و خدمات اجتماعی به مجموعه خدمات رفاهی شهرداری تهران برای پرسنل اضافه شده است.

انتهای پیام/

۱۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۳
کد خبر: 44944

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 4 =