تشریح جزئیات اجرای طرح کاهش آسیب‌های اجتماعی در محلات منطقه ۱۰

شهردار منطقه ۱۰ گفت: مدیریت شهری منطقه برای اجرای طرح کاهش آسیب‌های اجتماعی در محله‌های آسیب‌خیز آمادگی کامل دارد.

به گزارش شهر به نقل از  روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۰؛ جلسه هماهنگی ساماندهی نقاط آسیب‌خیز منطقه ۱۰ با حضور مهدی اخ‌الصنایع شهردار منطقه، سرهنگ حسین عادلی کلانتری ۱۱۱ هفت‌چنار، سرهنگ خداکرم حیدریان کلانتری ۱۰۸ نواب، حسین زیدی معاون خدمات شهری، اسماعیلی مسئول ساماندهی آسیب‌های اجتماعی شهرداری تهران، مصطفی توکل شهردار ناحیه یک، اکبر رجبی مدیرعامل مؤسسه طلوع بی‌نام و نشان‌ها، زهرا محمدزالی مدیر مرکز راه نوین خدمات اجتماعی منطقه برگزار شد.

مهدی اخ‌الصنایع شهردار منطقه ۱۰ با بیان اینکه این جلسه با هدف ایجاد هماهنگی برای آغاز طرح جمع‌آوری معتادان متجاهر از سطح منطقه برپا شده است، گفت: در ابتدا گزارشی از وضعیت منطقه، نیازها و ضروریات اجرایی شدن طرح کاهش آسیب‌های اجتماعی مطرح و به مواردی همچون انجام اقدامات مقتضی برای شناسایی و معرفی نقاط آسیب‌خیز منطقه، ضرورت تأمین نیروهای انتظامی مورد نیاز برای اجرای طرح جمع‌آوری معتادان، ساماندهی فضاهای بی‌دفاع شهری و غیره اشاره شد.

وی افزود: متأسفانه با آسیب‌های جدی بی‌شماری در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی در برخی محلات منطقه مواجه هستیم، به گونه‌ای که اگر به موقع ورود نکرده و اقدام نکنیم، آسیب‌ها و معضلات موجود گریبان همه را خواهد گرفت.

اخ‌الصنایع با بیان اینکه ۱۸ سازمان و وزارتخانه متولی این حوزه هستند و تکالیف و وظایفی بر عهده دارند، تأکید کرد: امیدواریم با مشارکت و همراهی تمامی دستگاه‌ها و نهادها بتوانیم در حوزه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی اقدامی مؤثر انجام دهیم.

شهردار منطقه ۱۰ با بیان اینکه طرح‌هایی برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در سطح منطقه در دست اقدام است، تصریح کرد: با توجه به آنکه بهترین روش برخورد با آسیب‌های اجتماعی تهیه یک بانک اطلاعاتی از کودکان کار ایرانی و خارجی، معتادان متجاهر، زنان آسیب دیده اجتماعی است تلاش شده در قدم نخست اطلاعات اولیه‌ای جمع‌آوری شود و بر اساس اطلاعات به دست آمده برای رسیدگی به این افراد اقدامات لازم صورت پذیرد.

وی با اشاره به ظرفیت سازی ۱۸ هزار نفری شهرداری تهران برای ترک و آموزش معتادان متجاهر گفت: با اضافه شدن ظرفیت ۲۵۰۰ نفری جمع‌آوری معتادان متجاهر تا ابتدای زمستان در شهر تهران مجموع ظرفیت این حوزه به ۲۰ هزار و ۵۰۰ نفر می‌رسد.

اخ‌الصنایع افزود: از این ظرفیتی که شهرداری تهران برای جمع‌آوری معتادان متجاهر در نظر گرفته است، هم اکنون سهم این منطقه، ۵ هزار نفر است و باید در این حوزه اقدامات ویژه‌ای صورت گیرد همچنین در حوزه کودکان کار ۳۴ مرکز به ظرفیت ۷ هزار و ۲۰۰ نفر در شهر تهران برای ارائه خدمات به این کودکان در نظر گرفته شده است.

وی بیان کرد: همه ما در حوزه آسیب‌های اجتماعی مسئول هستیم و باید پاسخگویی لازم و ارائه راهکارها و استفاده از ظرفیت‌های موجود را در دستور کار خود قرار دهیم، امیدواریم جلساتی این‌چنینی و بهره‌گیری از خرد جمعی تمامی دستگاه‌ها و کارشناسان این حوزه به کاهش آسیب‌های اجتماعی موجود بیانجامد.

شهردار منطقه ۱۰ گفت: ضروری است که برگزاری نشست‌های پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی با حضور جدی تمامی دستگاه‌ها و ادارات از این پس به صورت منظم و مستمر ادامه یابد، لازم است از جلسات آینده، مسئولان دستگاه‌ها گزارش‌ها و عملکرد خود در حوزه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی را تهیه کرده و در نشست ها ارائه کنند.

انتهای پیام/

۱۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۰
کد خبر: 44969

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 5 =