توجه به زیرساخت‌های امور بانوان درحوزه اشتغالزائی حائز اهمیت است

مشاور شهردار و مدیرکل امور زنان و خانواده شهرداری تهران در بازدید از شهرداری منطقه ٢٠ گفت: توسعه زیرساخت‌های حوزه بانوان به ویژه اشتغالزائی مورد تاکید و حائز اهمیت است.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۲۰؛ مریم اردبیلی در بازدید از پروژه های پیشنهادی این منطقه به منظور برپائی بازارچه های دائمی، احداث مراکز کوثر و برپائی مراکز فروش محصولات عفاف و حجاب، از سوله های محله سیزده آبان، محوطه حیاط مترو جوانمردقصاب و مجموعه شهر دخت بازدید کرد.

اردبیلی با بیان اینکه ظرفیت های انسانی در این منطقه بالا است و شهرداری به دنبال تسهیل فعالیت زنان و توانمندسازی زنان سرپرست خانوار و جامعه کم‌توان و توان یابان است، گفت: با توجه به وسعت زیاد این مجتمع، امکان راه اندازی مرکز تولید و فروش محصولات عفاف و حجاب و راه اندازی تالار ازدواج برای افراد کم بضاعت و فرزندان زنان سرپرست خانوار فراهم شود.

رضا شنگی شهردار منطقه با بیان اینکه استفاده از ظرفیت بانوان در مشارکت های اجتماعی و پشتیبانی از زنان بدسرپرست و سرپرست خانوار در هر جامعه ای حائز اهمیت است، گفت: مسئله ای که می تواند چالش ها، آسیب ها و مشکلات ما را برطرف کند، استفاده از ظرفیت های کارآفرینی است که می تواند بهترین فرصت ها را برای ما ایجاد کند.

او با اشاره به اقدامات موثر این منطقه در حوزه کارآفرینی زنان سرپرست خانوار، افزود: با استفاده از ظرفیت کارآفرینی و مشارکت بانوان می توانیم علاوه بر رفع  آسیب های مختلف و ایجاد اشتغال، ظرفیت های بسیار بزرگی در سطح شهر تهران به وجود آوریم.

شنگی در مراسم اختتامیه مسابقات قرآنی «دختران ریحان» که با حضور مدیرکل امور زنان و خانواده شهرداری تهران و مدیران ارشد شهری در سالن شیخ صدوق آستان حضرت عبدالعظیم (ع) برگزار شد، گفت:این مسابقات با مشارکت معاونت امور اجتماعی و فرهنگی این منطقه و به یاد شهیده شهرری «ریحان عزیری اردلانی» در سه رشته صحیح خوانی نماز، ترتیل سوره فجر، حفظ و مفاهیم ۲۰ حکمت برگزیده نهج البلاغه، برگزار شد.

وی افزود: درکل ۵۳۸ نفر از دختران مناطق ۲۲ گانه شهر تهران در این مسابقه ثبت نام کردند که از این میان ۲۲۰ نفر در بخش صحیح خوانی نماز، ۱۸۶ نفر در بخش ترتیل سوره فجر و ۱۳۲ نفر در بخش حفظ و مفاهیم ۲۰ حکمت برگزیده نهج البلاغه، حضور داشتند.

شهردار منطقه بسترسازی برای رشد و ارتقاء علمی و دینی دختران شهر بر اساس تعالیم قرآنی، تقویت باورهای دینی و رفتارهای اجتماعی بر اساس مبانی قرآنی را از جمله اهداف این مسابقات برشمرد و اظهار داشت: در این اختتامیه از ۱۸ نفر از برگزیدگان سه رشته مسابقات قرانی با اهدای جوایز از جمله کمک هزینه سفر به مشهد مقدس تقدیر شد.

در این برنامه از مادر شهیده ریحان عزیزی اردلان و خانواده ۳ فرزند حافظ کل قران نیز تقدیر شد.

انتهای پیام/

۲۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۱
کد خبر: 45054

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 3 =