معاون فنی و عمرانی شهرداری از مراحل اتمام پایدارسازی گود میلاد بازدید کرد

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران از آخرین روند پایدارسازی گود میلاد بازدید کرد و در جریان اقدامات نهایی برای مقاوم سازی این پروژه قرار گرفت.

  به گزارش شهر به نقل از روابط‌عمومی معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران، هادی حق‌بین معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران صبح امروز (یکشنبه ۲۱ آبان‌ماه) از آخرین روند پایدارسازی گود میلاد بازدید کرد و در جریان اقدامات نهایی برای مقاوم‌سازی این پروژه قرار گرفت.

حق‌بین درباره آخرین وضعیت پایدارسازی گود برج میلاد، گفت: این پروژه از اقدامات بسیار شاخص و جهادی مدیریت شهری جدید بود که با تدابیر هوشمندانه شورا و شهرداری تهران اجرایی شد.

وی ادامه داد: در خردادماه سال گذشته کار عملیاتی طرح شروع و با اقدامات شبانه‌روزی گروه مجهز پروژه امروز شاهد اتمام آن هستیم.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران تأکید کرد: خطر گود برج میلاد در مجاورت مرکز همایش‌های بین‌المللی ۱۰۰ درصد رفع شده و طی هفته‌های آینده این پروژه با حضور شهردار تهران افتتاح خواهد شد.

* توضیحات سرپرست سازمان عمرانی مناطق

 "مسعود حق لطفی" سرپرست سازمان عمرانی مناطق شهرداری تهران با اشاره به انقضای مقاوم‌سازی موقت صورت‌گرفته گود میلاد، یادآور شد: به‌منظور پایدارسازی دائمی گود، چند روش پایدارسازی مورد بررسی قرار گرفت که از جمله آنها، خاک‌ریزی به‌منظور افزایش ارتفاع گود، اجرای سازه نگهبان، احداث سازه‌ای دائمی با کاربری خاص مدنظر قرار گرفت که در نهایت باتدبیر شهردار تهران سومین گزینه به مرحله اجرا رسید.

 "حق لطفی" ادامه داد: عملیات احداث سازه‌ای که برای افزایش ایمنی و پایدارسازی دائمی گود در نظر گرفته شد، در ۵ طبقه با زیربنای هزار و ۸۰۰ مترمربع و با سازه بتن‌آرمه، سقف دال بتنی و دیوارهای برشی، به اتمام رسیده و باتوجه‌به مسطح بودن این سازه با پارکینگ سالن همایش و تطبیق حداکثری با طرح‌های آینده برج میلاد، می‌توان از این بخش به‌عنوان پارکینگ با ظرفیت ۳۵۰ خودرو یا سایر خدمات بهره برد.

 گفتنی است عملیات اجرایی پایدارسازی دائمی گود گام دوم برج میلاد از ابتدای تیرماه سال گذشته آغاز و ظرف مدت ۱۶ ماه به اتمام رسید. در این پروژه یک‌صد و یازده حلقه شمع، ۳۵۰۰ تن آرماتور، ۲۴ هزار مترمکعب بتن‌ریزی و ۲۳۴ عدد دیوار حائل بتن مسلح اجرا شده است.

انتهای پیام/

۲۱ آبان ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۲
کد خبر: 45123

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 0 =