صرفه‌جویی در هزینه‌ها با توسعه حمل‌ونقل ریلی+اینفو

رویکرد مدیریت ششم شهری توسعه حمل و نقل عمومی بوده و در همین راستا مهدی پیرهادی در جلسه شورای شهر به افزایش آمار استفاده مسافران از مترو اشاره کرد.

به گزارش شهر،  مهدی پیرهادی رئیس کمیسیون سلامت محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران در خصوص مزایای استفاده از مترو اعلام کرد: مترو ترافیک و آلودگی هوا را کاهش داده و سطحی را اشغال نمی‌کند. با توسعه خطوط مترو و افزایش واگن‌ها رضایتمندی شهروندان در سفر و کاهش زمان برای مسافران را در پی خواهد داشت.

وی با اشاره به آمار تعداد مسافران مترو افزود: تعداد مسافران مترو در سال ۱۴۰۰ حدود ۳۰۸ میلیون نفر و در سال گذشته ۴۰۹ میلیون نفر بوده است.  درصد افزایش تعداد مسافران  ۳۳ درصد بوده و در سال جاری نیز نسبت به مدت مشابه ۹ درصد افزایش یافته است.

پیرهادی با بیان اینکه ۴۹۲ میلیون سفر در سال ۱۴۰۰ و ۶۶۴ میلیون سفر در سال ۱۴۰۱ در مترو به ثبت رسیده است، گفت: به ازای هر سفر در مترو ۲۲ سنت در مصرف سوخت صرفه جویی می‌شود که این تعداد سفر معادل هفت هزار میلیارد تومان بوده است.

صرفه‌جویی در هزینه‌ها با توسعه حمل‌ونقل ریلی+اینفو



این عضو شورای شهر با اشاره به اینکه صرفه جویی در هزینه بهداشت ناشی از آلودگی هوا بیش از ۶۰۰ میلیارد تومان است اذعان کرد: هزینه صرفه جویی ناشی از استهلاک خودروها ۴ هزار میلیارد تومان، صرفه جویی ناشی از کاهش خسارات تصادفات هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان و در مجموع با احتساب دیگر موارد، ۷ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان صرفه‌جویی صورت می‌گیرد که با احتساب صرفه جویی در مصرف سوخت میتوان گفت درکل بیش از ۱۵ هزار میلیارد تومان صرفه جویی در هزینه‌ها صورت گرفته است.

گفتنی است افزایش استفاده از مترو علاوه بر صرفه‌جویی در هزینه‌ها و زمان شهروندان به داشتن هوای پاک نیز کمک خواهد کرد. همچنین توسعه و احداث خطوط ریلی جدید اهمیت ساخت و واردات واگن‌ها را افزایش خواهد داد.

منبع: دانشجو

۲۲ آبان ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۰
کد خبر: 45132

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 9 =