تشکیل کمیته تخصصی در شورا برای بررسی راسته‌های فرهنگی/ ساخت دروازه قرآن در تهران بدون تعجیل انجام می‌شود

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران گفت: کمیته‌ای در شورا پیش‌بینی شده تا راه‌اندازی راسته‌های فرهنگی در پایتخت را به صورت تخصصی بررسی کند.

علیرضا نادعلی عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران در گفت و گو با خبرنگار شهر، با بیان اینکه جلسات کمیسیون‌های مشترک شورا برای تعیین تکلیف راسته‌های فرهنگی برگزار شده است، اظهار کرد: جلسه‌ای با حضور کمیسیون فرهنگی و اجتماعی، شهرسازی و خدمات شهری، معاونین شهردار و رؤسای برخی سازمان‌ها و تعدادی از کارشناسان برگزار و مسئله بررسی شد.

وی با اعلام اینکه کمیسیون شهرسازی طرحی را برای راسته‌های فرهنگی ارائه داده است، یادآور شد: کمیته‌ای تشکیل خواهد شد تا بررسی‌های بیشتر را انجام دهد.

نادعلی با اشاره به احتیاط شورا در مورد راسته‌های فرهنگی، خاطرنشان کرد: راسته‌ها، مسیرها و محورهای اجتماعی و فرهنگی در تهران نباید به راحتی طراحی شود؛ چراکه در صورت طراحی اشتباه، هزینه‌های مادی و اجتماعی به دنبال خواهد داشت. هر طرحی باید در ابتدا پیوست فرهنگی و اجتماعی داشته باشد که این پیوست‌ها را کمیته مورد نظر بررسی می‌کند.

سخنگوی شورای شهر تهران در رابطه با ساخت دروازه قرآن در پایتخت، گفت: پیش از این برای ورودی‌ها و خروجی‌ها، طرح جامعی در سازمان زیباسازی تهیه شده و مصوباتی از گذشته داشته که در مدت اخیر رفت و برگشت‌هایی بین شورا و سازمان زیباسازی صورت گرفته و در حال تدقیق است.

وی همچنین تصریح کرد: پیشنهاد ساخت دروازه قرآن همزمان با اهانت به قرآن مطرح شد اما در بافت طرح جامع ورودی‌ها و خروجی‌ها پیش‌بینی شده بود؛ لذا بدون تعجیل پیش می‌رویم و وقتی به نقطه مشخصی رسید جزئیات اعلام خواهد شد. اینکه دروازه قرآن در کدامیک از ورودی‌ها ساخته شود، مشخص نیست.

انتهای پیام/

۲۲ آبان ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۴
کد خبر: 45133

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 14 =