تلاش‌های مدیریت شهری برای حفظ حریم پایتخت ثمربخش بوده‌است

مدیرکل حریم شهرداری تهران بیان اینکه سطح دغدغه مندی نسبت به حریم به صورت چشمگیری در این دوره مدیریت شهری افزایش یافته است، گفت: شهردار محترم تهران، بارها در جلسات مدیران و مسئولان بر موضوع حفاظت و صیانت از حریم تاکید داشته اند و تاکنون نیز تلاش ها برای صیانت از حریم، ثمر بخش بوده و باید سعی کنیم تا تهدیدات را به فرصت تبدیل کنیم.

مدیرکل حریم شهرداری تهران در گفت‌وگو با خبرنگار شهر در مورد موضوع تجاوز به حریم شهر تهران اظهار کرد: اخیرا دادستان محترم اسلامشهر مصوبه‌ای در شورای حفظ حقوق بیت‌المال شهر اسلامشهر به تصویب رسانده اند، مبنی تخلیه‌ی محل‌های مورد تنازع شهرداری تهران با اسلامشهر توسط منطقه۱۸ شهرداری تهران.


فسایی ادامه داد:  قانون گذار به صراحت در قانون تقسیمات کشوری اعلام کرده است که اگر تعارضی در قانون تقسیمات کشوری وجود داشته باشد، محل حل اختلاف، شورای عالی شهرسازی خواهد بود، مگر اینکه با توجه به قوانینی که وجود دارد، استاندار بتواند در محدوده جغرافیایی استان، خط‌های قانون تقسیمات کشوری را جابه‌جا کند.

فسایی در ادامه گفت: من خواهشم این است که استاندار محترم تهران هم به این موضوع ورود کنند. و تا تعیین تکلیف نهایی با توجه به پیشنهاد سازمان بازرسی کل کشور، محل‌های تحت نظارت و صیانت شهرداری تهران همانند گذشته در اختیاری شهرداری تهران باشد تا از سوءاستفاده احتمالی سودجویان و سوداگران زمین جلوگیری شود.

مدیرکل حریم شهر تهران، فقدان مدیریت یکپارچه در تصمیم‌گیری پیرامون بارگذاری‌ها، کاربری اراضی و ساخت ‌و سازهای مجاز و غیرمجاز در حریم پایتخت را از جمله عواملی عنوان کردکه در سال های گذشته به رغم تلاش های صورت گرفته، مشکلات زیادی برای حریم شهر تهران ایجاد کرده است و تبعات آن، هم چنان برای شهر و شهروندان ادامه دارد.

وی با بیان اینکه سطح دغدغه مندی نسبت به حریم به صورت چشمگیری در این دوره مدیریت شهری افزایش یافته است، گفت: شهردار محترم تهران، بارها در جلسات مدیران و مسئولان بر موضوع حفاظت و صیانت از حریم تاکید داشته اند و تاکنون نیز تلاش ها برای صیانت از حریم، ثمر بخش بوده و باید سعی کنیم تا تهدیدات را به فرصت تبدیل کنیم.

  مدیرکل حریم شهرتهران همچنین صیانت از حریم را نیازمند همراهی و هم افزایی متولیان درون سازمانی و برون سازمانی و دستگاه های نظارتی دانست و بیان کرد: تشدید روند دست‌اندازی درحریم طی دوره های گذشته سبب شده است تا ساخت‌وساز غیرمجاز در حریم پایتخت افزایش یابد و اکنون جلوگیری از این نابسامانی ها، تلاش مضاعف همکاران محترم شهرداری را می طلبد تا تخلفات در نطفه متوقف شود.


فرماندار تهران نیز طی چند روز گذشته با حضور در شورای اسلامی شهر تهران با تأکید بر موضوع حریم پایتخت، تصریح کرد: حریم شهر تهران در دو سال اخیر به معنای واقعی نگهداری شده‌است؛ حریم شهر تهران متعلق به آینده است و اگر آن را رها کنیم در کمترین زمان ساخت‌وساز صورت می‌گیرد. این اقدام تلاش و زمان گذاشتن را نشان می‌دهد که قابل تقدیر است. مسائل حریم پایتخت از عدم تطابق مصوبات شورای عالی معماری و شهرسازی با قانون تقسیمات کشوری ریشه می‌گیرد.

وی ادامه داد: قانون فوق مصوبات و آیین نامه‌هاست؛ در سال ۱۳۸۶ وقتی طرح جامع شهر تهران در شورای عالی معماری و شهرسازی تصویب شد ۲۲ شهر و هفت شهرستان را در حریم تهران قرار داد. سه هفته پیش در خدمت شهردار تهران بودیم تا هماهنگی‌های لازم در این زمینه صورت بگیرد.

قیومی با بیان اینکه نگاه بنده این است که حریم شهر تهران را باید مورد محافظت قرار داد، خاطرنشان کرد: بعضی مواقع به جز حرائم خاص، برای مردم روستاها نیز دغدغه مندی ایجاد کرده‌ایم در حالیکه تکلیف این روستاها مشخص است و در طول دو سال اخیر هیچ گونه دست‌اندازی به حریم روستاهای اطراف تهران انجام نشده و هرگونه ورود به حریم در دوره‌های گذشته صورت گرفته است.

انتهای پیام/

۲۴ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۵
کد خبر: 45162

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 1 =