تصفیه ۶۰ هزار متر مکعب پساب در تصفیه خانه خلیج فارس منطقه ۱۹

تصفیه‌خانه خلیج فارس در منطقه ۱۹ پس از گذشت ۶ ماه بهره‌برداری ۶۰ هزار متر مکعب فاضلاب را بازچرخانی کرده که پساب تولیدی آن برای نگهداشت و آبیاری فضای سبز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۹، تورج فرهادی شهردار این منطقه افزود: با توجه به اینکه تصفیه خانه خلیج فارس در فاز نخست ظرفیت تصفیه روزانه دو هزار متر مکعب آب را دارد، تا کنون ۶۰ هزار متر مکعب پساب در این مکان تصفیه شده که نقش موثری در مدیریت آب، حفظ و حراست از محیط زیست و منابع طبیعی دارد.

وی با اشاره به اجرای عملیات عمرانی فاز تکمیلی تصفیه خانه خلیج فارس در زمینی به مساحت ۲ هکتار با ظرفیت تصفیه ۷۰۰۰ متر مکعب پساب در شبانه روز بیان کرد: فاز دوم تصفیه خانه خلیج فارس به پیشرفت فیزیکی ۶۰ درصدی رسیده و در حال حاضر در مرحله آرماتور بندی و قالب بندی دیواره ها است.

به گفته این مسئول همزمان با قالب بندی، نصب تجهیزات مکانیکی چربی گیر و دانه گیر، توسعه تابلو های برق و عملیات لوله گذاری برای انتقال آب تصفیه شده به منظور آبیاری بوستان جنگلی افرا در حال انجام است .

شهردار منطقه خاطر نشان کرد: منطقه ۱۹ در ناحیه سه به صورت خاص به لحاظ بحث شبکه فاضلاب دچار مشکل است و باید حتما توجه ویژه ای به آنجا شود زیرا در گذشته ۵۰ در صد از شبکه فاضلاب اجرا شده ولی این شبکه به شبکه اصلی که آن را به تصفیه خانه انتقال دهد وصل نشده است.

انتهای پیام/
 

۲۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۶
کد خبر: 45214

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 8 =