‍ تشکیل گروه‌های دوام دانش‌آموزی در مدارس منطقه ۸

از ابتدای سال تحصیلی ۳۰ مدرسه منطقه۸ از آموزش‌های تخصصی گروه‌های دوام بهره‌مند شدند و عضوگیری این گروه‌ها به‌همراه آموزش در مدارس ادامه دارد.

به گزارش شهر به نقل از روابط‌عمومی شهرداری منطقه۸؛ ستاد مدیریت بحران و پدافند غیر عامل منطقه به‌منظور افزایش آگاهی و توانمندسازی دانش‌آموزان در زمان بروز وقایع و حوادث غیر مترقبه، اقدام به تشکیل گروه‌های دوام دانش‌آموزی نموده است.

مهرشاد نویزی دبیر ستاد بحران منطقه در این زمینه گفت: در راستای افزایش مشارکت شهروندان و بهینه‌سازی فرآیند امداد رسانی محلی، طرح ایجاد گروه‌های داوطلب واکنش اضطراری محله که به طور خلاصه دوام نامیده می‌شود در دستور کار قرار گرفته است.

وی افزود: اعضای گروه دوام دانش‌آموزی دانش آموزان مقطع متوسطه علاقمند به انجام فعالیت‌های داوطلبانه در زمینه پیشگیری از خطرات و آمادگی و مقابله در محله و مدرسه می‌باشند که با گذراندن دوره‌های آموزشی مربوطه عضو گروه دوام می‌شوند  و دانش‌آموزان پس از ثبت‌نام و عضویت، ملزم به گذراندان دوره‌های آموزشی تخصصی به صورت تئوری و عملی هستند.

گفتنی است سرفصل دوره‌های تئوری شامل مبانی مدیریت بحران، شناخت مخاطرات طبیعی، حمایت‌های روانی در بحران، مبانی اطفاء حریق و فوریت‌های پزشکی، کارگاه تقویت دید در مدیریت بحران، برنامه‌ریزی در خانواده برای شرایط اضطراری و مهارت‌های بقاء می‌باشد.

همچنین دوره آموزشی عملی به صورت دو دوره نیم روزه برگزار می‌شود که شامل دوره کمک‌های اولیه ( حمل مصدوم ، بانداژ، آتل بندی ، CPR )، اصول اطفاءحریق و برپایی چادر امدادی است.

بر اساس این گزارش از ابتدای سال تا کنون این دوره‌ها در ۳۰ مدرسه و با حضور ۵۰۰ دانش‌آموز داوطلب برگزار شده و گروهای دوام  دانش.آموزی تشکیل شده است.

 علاقمندان به عضویت در گروه‌های دوام دانش‌آموزی می‌توانند به خانه دوام و ایمنی سرای محله خود مراجعه و پس از ثبت نام عضو گروه دوام دانش‌آموزی منطقه شوند.

انتهای پیام/

۲۴ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۰
کد خبر: 45257

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 8 =