حضور دانش‌آموزان در فعالیت‌های محیط زیستی به عنوان ارکان توانمندسازی در سطح جامعه مورد تاکید است

مدیرکل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران تاکید کرد: کلید رفع بحران‌های زیست‌محیطی در آموزش و اصلاح رفتار انسان با محیط پیرامونش است.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران؛ «حلیا سادات حسینی» در آیین اختتامیه مسابقه نقاشی "آینده محیط زیستی شهرم" در جمع کودکان برگزیده این مسابقه با اشاره به اینکه یکی از نخستین مهارت‌ها و علایق کودکان نقاشی کردن است، گفت: باید آموزش را از همین نقطه آغاز کنیم به کودک یاد دهیم مداد و کاغذی که برای نقاشی کردن استفاده می‌کند چگونه ساخته می‌شود و به ازای آن‌چه تعداد درخت قطع می‌شود. تا با نتراشیدن بی‌رویه آنها به حفظ درختان و محیط زیست کمک کند.

وی با تاکید بر اینکه آموزش رفتارهای درست زیست‌محیطی باید از دوران کودکی فراگرفته شود تا تبدیل به یک باور ذهنی گردد اظهار داشت: برای اینکه نسل آینده ما دچار مشکلات امروز ما نشود باید رفتارهای درست محیط زیستی را در ذهن کودکانمان نهادینه کنیم و آموزش آنها را از دوران کودکی آغاز کنیم چرا که افزایش آگاهی‌های عمومی نسبت به اهمیت محیط‌‍‌زیست و لزوم حفظ آن کاری است که نیازمند برنامه‌ریزی و صرف وقت است تا تبدیل به یک رفتار مثبت شود.

مدیر کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران خطاب به کودکان حاضر در این مراسم گفت: حضور شما دانش آموزان در فعالیت های محیط زیستی به عنوان ارکان توانمندسازی در سطح جامعه مورد توجه ماست، شما همیاران محیط زیست هستید چرا که وقتی آگاهی شما بالا میرود نه تنها به حوزه محیط زیست در سطح کلان کمک می کنید که نقش بسیار موثری در آینده به عنوان پدران و مادران نسل بعدی برای حفظ محیط زیست خواهید داشت.

حسینی در پایان یادآور شد: مشکلات محیط زیستی که به دست انسان به وجود آمده است تماما نمی‌تواند با به‌کارگیری فناوری صرف حل شود و تغییرات در رفتار انسان مورد نیاز است بنابراین کلید رفع بحران‌های زیست‌محیطی در آموزش و اصلاح رفتار انسان با محیط پیرامونش است.

۲۴ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۰
کد خبر: 45262

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 14 =