کودکان پیش‌دبستانی همیاران محیط زیست می‌شوند

اولین لیگ آموزشی و پژوهشی همیار محیط زیست ویژه کودکان با هدف فرهنگ‌سازی و پرورش نسل دوستدار و محافظ محیط زیست در پیش‌دبستانی‌های مدارس دولتی منتخب منطقه یک از آذرماه آغاز می‌شود.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه یک، احسان خیراتیان صفائی معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری این منطقه گفت: هم اکنون مراحل آمادگی پیش از شروع لیگ آموزشی و پژوهشی محیط زیست، در منطقه یک شروع شده و طی آن در هر ناحیه یک پیش دبستانی از مدارس دولتی انتخاب و قبل از حضور کودکان در لیگ، میزان آشنایی آنها با طبیعت و حفاظت از آن سنجیده و آموزش های محیط زیستی به آنها ارائه می شود.

وی تصریح کرد: این آموزش ها در ۱۱ محور آب، هوای پاک، خاک تمیز، رودخانه، درخت، جنگل، مهربانی با حیوانات، محل زندگی جانوران، آوای طبیعت، صدای نامناسب و مکان های تاریخی به صورت غیر مستقیم و ساده با ابزارهای بازی، نقاشی، قصه، شعر و ... براساس کتاب تدوین شده سازمان حفاظت محیط زیست، به صورت تخصصی و مهارت محور ارائه می شود و پس از آموزش های لازم، از کودکان آزمون گرفته می شود و افراد منتخب به لیگ شهر تهران می روند .

 صفایی افزود: مراسم اختتامیه نیز با حضور کودکان شرکت کننده در لیگ، خانواده های آنان، مربیان و تسهیلگران دوره، مدیران و معاونین شهری و رئیس و دبیر کارگروه بهداشت محیط شورای اسلامی شهر تهران برگزار خواهد شد و در پایان ۳ تیم منتخب شهر تهران همزمان با هفته زمین پاک در لیگ معرفی و مورد تقدیر قرار خواهند گرفت.

انتهای پیام/

۲۴ آبان ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۸
کد خبر: 45292

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 8 =