برگزیدگان پنجمین دوره جایزه «داستان تهران» معرفی شدند

پنجمین جایزه داستان تهران شامگاه پنج شنبه (۲۵ آبان ماه) در باغ کوشک هنر برگزیدگان خود را شناخت.

به گزارش خبرنگار شهر، آیین اختتامیه پنجمین جایزه داستان تهران شامگاه پنج شنبه (۲۵ آبان ماه) در باغ کوشک هنر برگزار شد و اسامی برگزیدگان آن در سه بخش داستان کوتاه، روایت و نوجوان معرفی شدند.  

در بخش «داستان کوتاه» برای کسب مقام نخست، دیپلم افتخار، تندیس جایزه داستان تهران و مبلغ چهارصد میلیون ریال جایزه به سعید احسان‌دار برای داستان «حوض شتر گلو» اهدا شد.

جایزه نفر دوم در این بخش شامل دیپلم افتخار، تندیس جایزه داستان تهران و مبلغ دویست میلیون ریال جایزه نقدی به مصطفی سلیمانی برای داستان «بوی قند سوخته» داده شد. هانیه سلطان پور برای داستان «عبور» در این بخش مقام سوم را کسب کرد که جایزه آن شامل دیپلم افتخار، تندیس جایزه داستان تهران و مبلغ صد میلیون ریال جایزه نقدی بود.  

در بخش «داستان کوتاه» از میان آثار رسیده در مرحله داوری اولیه سی اثر به مرحله نهایی رسیدند. بنا به تصمیم هیات داوران به جز سه اثر منتخب، پنج داستان کوتاه شایسته تقدیر شناخته شدند. جوایز این بخش با مشارکت شرکت متروی تهران و برج میلاد به زهرا سماواتیان برای داستان کوتاه «صفر بیست و یک»؛ محمد ایرانی برای داستان کوتاه «طعم تهران»؛ گالیا توانگر برای داستان کوتاه «بلوای لاجونها»، بهروز شیدا کراتی برای داستان کوتاه «قوسوارها» و الهه هدایتی برای داستان کوتاه «آدیداس سه خط» اهدا شدند.

در بخش «روایت» مرضیه اعتمادی برای روایت «تهران سوار کالسکه دخترم» برنده دیپلم افتخار، تندیس جایزه داستان تهران و مبلغ چهارصد میلیون ریال جایزه نقدی شد.

جایزه نفر دوم در این بخش شامل دیپلم افتخار، تندیس جایزه داستان تهران و مبلغ دویست میلیون ریال جایزه نقدی به فائضه غفار حدادی برای روایت «یک فنجان چای با تهران» داده شد. فاطمه مرادی برای روایت «وطنی برای بی‌وطن ها» مقام سوم را کسب کرد و به او دیپلم افتخار، تندیس جایزه داستان تهران و مبلغ صد میلیون ریال جایزه نقدی اهدا شد.

هیات داوران پنجمین دوره جایزه داستان تهران از میان آثار رسیده به بخش روایت تهران به جز سه اثر منتخب چهار اثر را شایسته تقدیر دانست. جوایز این بخش با مشارکت اداره کل اموزش‌های شهروندی و سازمان بهشت زهرا به انوشه میرمجلسی برای روایت «سهم من از تهران»؛ فاطمه کیایی برای روایت «خواهر بزرگتر»؛ ریحانه هاشمی برای روایت «شاه بیت» و سمیه حسینی رچی برای روایت «آدم درختی» اهدا شدند.

در بخش «نوجوان» هیات داوران ضمن تقدیر از شرکت کنندگان نوجوان با اجماع آرا اثری را برای دریافت جایزه اول تا سوم کاندید نکرد. اما از میان آثار راه یافته به مرحله نهایی پنج اثر شایسته تقدیر شناخته شدند. جوایز این بخش از سوی اداره کل آموزش های شهروندی به باران بصیرت برای روایت «آخرین متروی ارم سبز»؛ سورنا داودی برای داستان کوتاه «گنج درون»؛ نگین پویا برای داستان کوتاه «راز بربط باربد»؛ دنیا اسکندر زاده برای داستان کوتاه «عمو نفتی» و خاطره افتخار منش برای روایت «ویلچرسواری در تهران» اهدا شدند.

انتهای پیام/

۲۶ آبان ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۷
کد خبر: 45320

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 6 =