حضور تهران در گزارش رسمی هفته حمل ‌و نقل اروپا

شهر: دوچرخه‌سواری شهروندان و مدیران شهری تهران در گزارش رسمی هفته حمل ‌و نقل اروپا منتشر شد و مورد تحلیل قرار گرفت.

به گزارش شهر، هفته حمل ‌و نقل اروپا (۱۶ تا ۲۲ سپتامبر) به ابتکار شبکه‌ای متشکل از کمیسیون اروپا (European Commission)، سازمان شهرهای اروپایی (Eurocities)، سازمان دولت‌های محلی حامی پایداری (ICLEI) و چند سازمان و جمعیت دیگر در سال ۲۰۲۲ با هدف ارتقاء سلامت عمومی و افزایش کیفیت زندگی از طریق توسعه حمل‌ونقل پاک پایه‌گذاری شد.

این پویش که به‌طور سالانه برگزار می‌شود، در گزارشی رسمی از شهرهای برتر در این حوزه نیز تقدیر می‌کند. در سال جاری، عملکرد شهرداری تهران برای توسعه استفاده از حمل‌ونقل پاک و دوچرخه به عنوان یکی از بهترین اقدامات سال گذشته در خارج از اروپا، معرفی شده است.

در این گزارش از اقدام شهردار تهران برای استفاده مداوم از دوچرخه برای ترویج حمل ‌و نقل پاک تجلیل به عمل آمده و برنامه تهران برای افزایش ۱/۵ درصدی آمار استفاده شهروندان تهرانی از دوچرخه تا سال ۲۰۲۰، مورد توجه قرار گرفته است.

در سال گذشته سه هزار و ۱۳۰ شهر از ۵۰ کشور جهان در این پویش شرکت کردند که ۶ کلانشهر اروپایی از کشورهای فرانسه، آلمان، بلژیک، استرالیا، مالتا و یونان و دو شهر غیر اروپایی تهران و تاشکنت از ایران و ازبکستان به عنوان برترین‌های این حوزه انتخاب شدند.

۲۹ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۰
کد خبر: 4534

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 9 =