مدیران شهری مناطق شمالی تهران از تازه‌ترین تمهیدات برای جلوگیری از مشکلات ناشی از باران می‌گویند

مدیران شهری مناطق شمالی پایتخت، آخرین اقدامات برای جلوگیری از مشکلات احتمالی ناشی از بارش‌های امروز در معابر این مناطق را تشریح کردند.

به گزارش خبرنگار شهر، شروع بارش باران و برف در فصول پربارش در هر سال باعث انجام اقدامات، بسیج امکانات و تجهیزات و پیش بینی تمهیدات لازم از سوی مناطق ۲۲گانه شهرداری تهران در حوزه خدمات شهری به منظور جلوگیری از مشکل در تردد شهروندان در معابر می شود.

از آنجا که سازمان هواشناسی اعلام کرده که از ساعات بعد از ظهر امروز - دوشنبه ۲۹ آبان ۱۴۰۲- بارش باران و بعضا برف را در تهران خواهیم داشت؛ میزان آمادگی و پیش بینی تمهیدات لازم را از مدیران شهری در مناطق شمالی تهران جویا شدیم که در گزارش زیر می خوانید؛

هزینه ۲۲ میلیارد تومانی برای رفع نقاط آبگیر منطقه یک

سید مهدی صباغ شهردار منطقه یک در گفت و گو با خبرنگار شهر، با بیان اینکه امسال با توجه به اقدامات و پیش بینی های انجام شده در زمینه رفع آبگیر معابر و تمرکز بر روی این نقاط در سطح محدوده منطقه یک، ۲۲ میلیارد تومان جهت ساماندهی محل های آبگیر هزینه شد و طی آن ۸۳ نقطه رفع آبگرفتگی شد، اظهار کرد: تجهیز یک سایت برف‌روبی اصلی و ۱۲ سایت برف‌روبی فرعی در سطح منطقه یک، طراحی، جانمایی و احداث بیش از ۵۰ سازه مسقف مخصوص دپوی شن مخصوص در سطح نواحی و تجهیز سایت های برفروبی، معابر اصلی و ایستگاه های مترو به بیش از ۵۰۰ هزار کیسه شن مخصوص از جمله اقدامات در حال انجام است.

وی تصریح کرد: نگهداشت شهر با نگاه ویژه بر کنترل انهار و نظارت مستمر بر عملیات لایروبی و رفع آبگرفتگی های سطح محدوده منطقه و همچنین خدمات رسانی به شهروندان با اجرای سناریوهای بارش برف و باران و تدوین طرح های ویژه نگهداشت نیز در حال انجام است.

 پیش‌بینی نیروی انسانی، تجهیزات و ماشین‌آلات به منظور اقدامات پیشگیرانه در بحث بارش‌ها در منطقه ۲

علی اصغر طاهری معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه ۲ در گفت و گو با خبرنگار شهر با بیان این مطلب که ستاد برف روبی شهرداری این منطقه با پیش بینی امکانات، تجهیزات و جانمایی آنها در معابر شهری آماده مدیریت بارش ها است، اظهار کرد: با توجه به موقعیت جغرافیایی منطقه، سایت برف روبی منطقه با استقرار ماشین آلات سبک و سنگین و شارژ مخازن دپوی شن و نمک تجهیز و ۹ ایستگاه در نواحی، ۶ ایستگاه بزرگراهی و یک سایت مرکزی آماده خدمات رسانی شده است.

وی افزود: به منظور خدمت رسانی بهینه در زمان بارش های زمستانی، ۲۵ سایت محله ای نیز تعبیه شده است که این سایت ها قابلیت دپوی ۲ هزار کیسه شن مخصوص را دارد. همچنین توزیع و جانمایی ۷۰۰مخزن و نیز انباشت و دپوی ۱۰۰هزار کیسه شن مخصوص در داخل مخازن در معابر و گذرگاه های اصلی و فرعی منطقه از اقدامات اجرایی است.

تمهیدات مدیریت شهری در آستانه روزهای پربارش تهران

طاهری با اشاره به اینکه ستاد برف‌روبی منطقه ۲ در نواحی، آماده خدمت رسانی هستند و این آمادگی تا ۱۵ اسفند ماه ادامه دارد، افزود: نیروی انسانی، تجهیزات و ماشین آلات کافی به منظور اقدامات پیشگیرانه و نظارت بر فضاهای آسیب پذیر شهری در هنگام بارش ها پیش بینی شده است. 

انجام اقدامات لازم درخصوص استقرار کارگران و ماشین آلات و لایروبی و کنترل انهار منطقه ۳

حسین سیگارودی معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه ۳ در خصوص آمادگی این منطقه برای بارش های امروز به خبرنگار شهر گفت: با توجه به قرارگرفتن در آستانه فصل بارش اقدامات و هماهنگی های لازم درخصوص استقرار کارگران و ماشین آلات و تجهیزات، بررسی وضعیت کانال ها و مسیل ها، لایروبی و کنترل انهار روباز و روبسته و تخلیه حوضچه های زباله گیر پیش بینی و انجام گرفته است.

وی افزود: در همین راستا تمامی عوامل حوزه خدمات شهری و گروه های ۱۳۷ به حالت آماده باش درآمده و در نقاط مختلف و با تجهیزات انفرادی کامل حضور دارند تا درصورت بروز مشکل نسبت به رفع آن اقدام نمایند.

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه ۳ ادامه داد: گروه های فضای سبز نیز با تجهیزات موردنیاز از قبیل اره برقی و... در محل های از پیش تعیین شده مستقر شده اند تا درصورت وزش باد سنگین و بروز مشکل وارد عمل شوند. به همین منظور ۷۶ نفر نیروی انسانی، ۲۸ دستگاه خاور، ۲دستگاه لودر، ۸ دستگاه بابکت، ۵دستگاه کامیون تیغه دار ، ۱۱ دستگاه نمک پاش مکانیزه و ۱۸ دستگاه کامیون جهت آمادگی در فصل بارش پیش بینی شده اند. علاوه براین خودروهای شهربان و معبربان نیز درمواقع ضروری آماده خدمت رسانی هستند.

آمادگی کامل منطقه ۴ درخصوص هشدارهای کاهش دما و بارندگی‌های احتمالی

علی اصغر کمالی زاده شهردار منطقه ۴ نیز در گفت و گو با خبرنگار شهر از اقدامات پیشگیرانه و مدبرانه این منطقه درخصوص احتمالی بارندگی و کاهش دما در ساعات آینده خبر داد و گفت: طبق نظریه هواشناسی از ساعات آینده امروز کاهش محسوس دمای قابل ملاحظه ای در سطح استان و یخبندان شبانه سطح زمین در دامنه‌ها و ارتفاعات شمالی پیش‌بینی می‌شود. در این راستا تمهیدات ضروری انجام شد تا برای تردد شهروندان و خودروها مشکلی پیش نیاید.

وی عنوان کرد: البته عملیات پیشگیری از آبگرفتگی های احتمالی در زمان بارش از پایان فصل تابستان در این منطقه آغاز و در این اقدام جوی ها، کانال ها، چاه ها و مسیل ها به طور منظم بازبینی و لایروبی و نقاطی که احتمال حادثه خیز بودنشان بیشتر بود، رصد شد.

کمالی زاده با اشاره به اقدامات انجام گرفته در این عملیات ادامه داد: با تجهیز یک سایت اصلی برف روبی به عنوان پشتیبان در بلوار شهید باباییان خیابان پیشوا و ۸ سایت فرعی در نواحی ۹گانه و رصد لحظه به لحظه معابر و محلات قبل و حین بارش، امیدواریم همچون بارش های گذشته مشکلی در منطقه پیش نیاید.

شهردار منطقه ۴ با اشاره به تجهیزات زمستانه در این عملیات بیان کرد: در این آماده باش، ۵ دستگاه نمک پاش مکانیزه غلتان از سازمان پسماند و شارژ ۱۷۰۰ تن شن در سایت اصلی و ۷۰۰ تن نمک تخلیه شده در نواحی بالادستی (۳-۷-۸-۹) هر کدام ۲۵ تن و در مجموع ۱۰۰ تن شن و نمک توزیع شده است.

آماده باش نیروهای خدمات شهری منطقه ۵ در نواحی ۷گانه این منطقه

مهدی احمدمهرابی معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه ۵ نیز درباره تمهیدات این منقه برای بارش‌های امروز به خبرنگار شهر گفت: پیرو هشدار شماره سطح نارنجی اداره کل هواشناسی استان تهران، نسبت به رگبار و رعدوبرق، وزش باد شدید گاهی خیلی شدید، کاهش محسوس دما، مناطق مستعد بارش تگرگ، نقاط سردسیر و ارتفاعات، مه، بارش برف و کولاک و احتمال آبگرفتگی معابر، جاری شدن روان آب و رخداد سیلاب بر اثر بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه ها، شهرداری منطقه ۵ به حالت آماده باش کامل درآمده است.

وی افزود: تمام نیروهای خدمات شهری در منطقه و نواحی هفت گانه در حالت آماده باش هستند و در نقاطی که احتمال وقوع سیلاب و روان آب ها و مسیرهایی که احتمال گرفتگی دارند، مستقر هستند.

تمهیدات مدیریت شهری در آستانه روزهای پربارش تهران

وی در ادامه تصریح کرد: از شهروندان تقاضا می شود، از عصر دوشنبه به تاریخ ۱۴۰۲/۰۸/۲۹ لغایت روز سه‌شنبه به تاریخ ۱۴۰۲/۰۸/۳۰، نسبت به تردد و توقف در کنار رودخانه ها، رود دره، کانال  و مسیل هایی از جمله رود دره فرحزاد، کانال شهید باکری، کانال میان رود، رود کن، دره زر نو و حصارک خودداری کنند.

 احمد مهرابی در پایان خاطرنشان کرد: عوامل خدمات شهری منطقه ۵، ضمن نظارت و بازدید مستمر از انهار، مسیل‌ها، کانال‌های روباز و روبسته، رود دره‌ها به منظور انجام لایروبی مناسب، آمادگی لازم را نیز به منظور استقرار نیرو، تجهیزات و ماشین‌آلات در نقاط حساس و مستعد آبگرفتگی دارند.

انتهای پیام /

۲۹ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۶
کد خبر: 45517

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 13 =