قبله تهران ظرفیت بالایی در مشارکت مردمی دارد

شهردار منطقه ۲۰ در اولین جلسه ستاد اجرائی طرح بودجه‌ریزی من شهردارم ۲؛ گفت: نیازسنجی طرح من شهردارم از سه طریق شامل طرح رصد شورای اسلامی شهر تهران، پیشنهاد نواحی با امکان‌سنجی معاونت‌های تخصصی و ثبت پیشنهادات شهروندان در سامانه اجرا شده است.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۲۰؛ رضا شنگی با تاکید بر اینکه تعیین سفیران همکار و داوطلب اولین گام در اجرای این طرح است که باید به فوریت انجام شود، اضافه کرد: بر اساس نظام‌نامه دبیرخانه بودجه‌ریزی مشارکتی طرح من شهردارم، وظایف اعضاء ستاد اجرایی اطلاع رسانی و تشویق شهروندان در مشارکت به صورت حضور میدانی در اماکن و فضاهای عمومی است.

وی با اشاره به اجرای ابر پروژه "ساماندهی مشارکت مردم در اداره شهر" افزود: اجرای طرح من شهردارم در راستای باور مدیریت شهری مبنی بر محوریت مشارکت شهروندان به ‌عنوان لازمه پیشرفت پایدار شهر که گامی موثر در راستای تحقق جایگزینی "برنامه‌ریزی توسط مردم" به جای "برنامه‌ریزی برای مردم" است، اجرایی شده است.

شنگی با بیان اینکه مبنای اجرای این طرح به مشارکت و مشارکت پذیری نیز به تهیه ابزار نیازمند است، ادامه داد: عدالت در تعریف پروژه‌ها در محلات می بایست رعایت شود و با شناسائی ظرفیت های اجتماعی از آنها در اجرای طرح استفاده شود.

 وی با اشاره به استفاده از ظرفیت‌های اجتماعی ادارات شهر و همچنین ستاد مدیریت بحران، اظهار داشت: گروه‌های مردمی هلال احمر ظرفیت‌های مردمی بسیار بالایی هستند که می‌توان از آنها استفاده کرد و با تشکیل جلسات کارشناسی ابزار و شیوه فعالیت آنها تعیین شود.

شهردار منطقه ۲۰ با بیان اینکه قبله تهران ظرفیت های بالائی در مشارکت مردمی دارد؛ زائران حرم حضرت عبدالعظیم(ع)، نماز جمعه، هیئت های مذهبی، مساجد، NGO ها، گروه‌های مردمی، علما و ائمه جماعات، مراکز خدماتی، سینما و رسانه‌های محلی را از ظرفیت های این منطقه در راستای اجرای طرح من شهردارم عنوان کرد.

گفتنی است تعیین سفیران همکار و داوطلب طرح و ثبت در سامانه، شناسائی ظرفیت های نواحی هفتگانه، تهیه لوگو، کاور و کارت شناسائی مشترک برای سفیران از مصوبات این جلسه بود.

در پایان این جلسه که معاونین، شهرداران نواحی و مدیران ارشد حضور داشتند، احکام اعضای ستاد اجرائی طرح من شهردارم ۲ از سوی شهردار منطقه اعطا شد.

انتهای پیام/

۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۰
کد خبر: 45632

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 5 =