کنترل سلامت بیش از هزار نفر از شهروندان منطقه ۷ در هفته ملی دیابت

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه ٧ از برگزاری ۵۶ ویژه برنامه آموزشی و سلامت محور به مناسبت روز جهانی و هفته ملی دیابت با هدف افزایش آگاهی عمومی در خصوص علل، عوارض، پیشگیری و درمان این بیماری خبر داد .

به گزارش شهر به نقل روابط عمومی شهرداری منطقه ۷، محسن راجی معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه ٧ از برگزاری  ۵۶ ویژه برنامه ی آموزشی و سلامت محور به مناسبت روز جهانی و هفته ملی دیابت با هدف افزایش آگاهی عمومی در خصوص علل، عوارض، پیشگیری و درمان این بیماری خبر داد و با بیان این مطلب گفت: در برنامه‌های اجرا شده طی هفته دیابت بیش از ۱۰۰۰ نفر از شهروندان از برنامه‌ها و خدمات ارائه شده بهره مند شدند. از برنامه‌ها و خدمات ارائه شده به شهروندان می‌توان به برگزاری ۱۸ برنامه میز خدمت و تست و پایش غربالگری با حضور  بیش از ۳۶۰ نفر از شهروندان نواحی ۵ گانه اشاره کرد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: برگزاری ۳۵ کارگاه آموزشی در خصوص پیشگیری، تغذیه، سبک زندگی، درمان و ... با حضور ۵۵۰ نفر در سطح سراهای محلات، سه تور گردشگری  آموزشی  با حضور ۱۵۰ نفر از شهروندان تنها بخشی از برنامه های اجرا شده در این هفته بود.

معاون شهردار منطقه ۷ در ادامه از نصب بیش از ۳۵۰ عدد بنر و بروشور اطلاع رسانی در سطح سراهای محلات، ساختمان شهرداری منطقه و نواحی... اشاره کرد و گفت: توجه به سلامت شهروندان از اولویت‌های مدیریت شهری می باشد و این برنامه‌ها با هدف اطلاع رسانی و افزایش سطح آگاهی‌های عمومی درباره بیماری دیابت و عوارض ناشی از آن (با اولویت بر پیشگیری)، بستر سازی مناسب برای جلب مشارکت نهادها و سازمان‌های دولتی، غیر دولتی، خیرین سلامت و ... برگزار می‌شود و امیدواریم اجرای این برنامه‌ها بتواند در تحقق شعار پیشگیری بهتر از درمان است موثر واقع شود.

انتهای پیام/

۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۲
کد خبر: 45778

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 10 =