روند و پیشرفت اجرای پروژه‌های توسعه محله‌ای بررسی شد

شهردار منطقه ۷ به همراه معاونین و مدیران خود در سطح منطقه حضور یافت و روند اجرای پروژه‌های توسعه محله‌ای را ارزیابی کرد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۷، نصراله آبادیان شهردار منطقه در محل اجرای پروژه مناسب سازی پیاده رو، آسفالت، احداث نهر و جدول  خیابان بازرگان حدفاصل خیابان شهید نور تا خیابان خالقی حضور یافت و ضمن بازدید از اقدامات اجرا شده دستورات جدید برای اتمام هرچه سریعتر این طرح را صادر کرد.

شهردار منطقه ۷ در حاشیه این بازدید گفت: در خیابان بازرگان حدفاصل خیابان شهید نور تا خالقی در نظر گرفته شده تا نهر ضلع شمالی جمع شده و یک نهر با دهانه ۴۰ سانتیمتر ایجاد شود که در نتیجه اجرای کفپوش در پیاده رو این مسیر شاهد تردد آسان روشندلان و ناتوانان جسمی و حرکتی خواهیم بود.

به گفته وی خیابان شهید مدنی یکی از معابر پرتردد این منطقه است که به دلیل قرارگیری بیمارستان امام حسین (ع) در این معبر از اهمیت ویژه ای برخوردار است و تردد بسیار زیادی در آن انجام می شود لذا اجرای عملیات پیاده روسازی، مرمت روکش آسفالت و نهر و جدول در بخشی از آن شامل کوچه اسلامی تا کوچه میرکوزه گر در ضلع شمال و جنوب در حال اجراست و ان شالله در سال آینده و با تامین بودجه مابقی این طرح به اتمام خواهد رسید. با توجه به تردد وسایل نقلیه با سرعت زیاد از مقابل بیمارستان امام حسین (ع) در نظر گرفته شده یک میدان کوچک در این بخش در غالب طرح اصلاح هندسی به منظور کاهش سرعت خودروها ایجاد شود تا شهروندان با خیال آسوده و با امنیت از این معبر عبور کنند.

بهسازی جداره های شهری خیابان شهید مدنی حدفاصل خیابان یزدی تا مسجد صفا، بزرگراه شهید سلیمانی تقاطع خیابان استاد حسن بنا، پیرایش شهری خیابان اجاره دار از بازرگان تا شیخ صفی از دیگر پروژه هایی بود که شهردار منطقه ۷ از آنها بازدید و دستورات لازم برای اجرای آنها را صادر کرد.

شهردار منطقه ۷ یادآور شد: احداث باغ راه بهار شیراز در راستای اجرای طرح توسعه محله ای در دستور کار منطقه قرار گرفت از همین رو ایجاد تغییرات و تحولات در این باغ راه در اولویت فعالیت‌های است. این باغ راه از کوچه عبدالکریم شریعتی تا میدان بهار شیراز قرار داشته و عملیات عمرانی آن در چند فاز اجرایی خواهد شد. در فاز نخست بحث فضای سبز، نیمکت و سطل زباله بوده است که این بخش اجرایی شده و در فاز بعدی نورپردازی و نصب المان در این باغ راه است که در مرحله اجرایی قرار گرفت. نصب سایبان برای استراحت عابران و شهروندان و همچنین نصب تابلو برای معرفی تهران قدیم در ابتدای این باغ راه از دیگر اقداماتی است که اجرا خواهد شد.

وی ادامه داد: بهسازی میدان بهار شیراز یکی از پروژه های طراحی شده در سال ۱۴۰۱ برای این منطقه بوده که با توجه به تامین بودجه آن عملیات اجرایی آن در سال ۱۴۰۲ آغاز شد. این پروژه در چندین فاز طراحی شده است که در فاز نخست مناسب سازی و کف سازی آن از سوی معاونت فنی و عمران اجرا و در فاز بعدی عملیات مرمت آبنما توسط اداره زیباسازی منطقه به اتمام رسیده است و در فاز بعدی پس از تایید طرح المان حجمی از سوی سازمان زیباسازی شهرداری تهران عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد.

انتهای پیام/

۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۹
کد خبر: 45779

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 4 =