پیشرفت بیش از ۳۰ درصدی فاز اول بوستان چهارباغ

️معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران از پیشرفت بیش از ۳۰ درصدی فاز اول بوستان چهار باغ خبر داد و گفت: بوستان ۴۵هکتاری چهارباغ (باغ بهشت، باغ آفرینش، باغ دانش، باغ ایمان) در دو فاز عملیاتی خواهد شد.

️به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل معاونت خدمات شهری شهرداری تهران، حسین نظری معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران اظهار کرد: فاز اول بوستان چهارباغ که مجموعه فرهنگی- هنری در مقیاس فرامنطقه ای، شهری و فراشهری(ملی) است در حال انجام است و تاکنون بیش از ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

️نظری با اشاره به موقعیت جغرافیایی سایت چهارباغ افزود: این سایت در محدوده منطقه ۳ (بین بزرگراه همت و رسالت) و در شمال مصلی بزرگ تهران واقع شده است. اراضی مذکور متعلق به مجموعه مصلی بزرگ تهران است و شهرداری تهران با همکاری و هماهنگی مجموعه مصلی سایت چهار باغ را به منظور استفاده شهروندان و نمازگزاران به بهره برداری خواهد رساند. در طراحی مجموعه چهارباغ انسجام کامل این بافت با سایر بخش‌ها مدنظر است و سعی شد حتی الامکان بهره گیری کامل از توپوگرافی منطقه در سایت اتفاق بیفتد و حداکثر زمین به فضای سبز اختصاص پیدا کند و در عین حال احداث بنا در حد ضرورت صورت گیرد. همچنین طراحی چهار باغ با حفظ اصول معماری ایرانی- اسلامی در عین نوآوری و ابتکار از معارف قرآن کریم و سایر متون دینی معتبر در طراحی این سایت استفاده خواهد شد.

️وی با بیان اینکه مساحت این سایت حدود ۴۵هکتار است که در منطقه ۳ شهرداری تهران واقع شده است، گفت: ۵/۱۲ هکتار از این مساحت متعلق به باغ ایمان، ۹ هکتار متعلق به باغ آفرینش، ۷ هکتار متعلق به باغ دانش و ۱۲هکتار متعلق به باغ بهشت است.

️نظری ادامه داد: عملیات خاکی باغ های بهشت و ایمان، جاده پیرامونی و دیواره تصفیه خانه انجام و اجرای دیواره شمالی پوسته اتصال و خاکبرداری محل پارکینگ زیر پوسته در حال اجرا است.

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران در ادامه عنوان کرد: گونه‌هایی که قرار است در طراحی این سایت مورد استفاده قرار گیرد؛ گونه‌های بومی، مقاوم به کم آبی، سازگار و ماندگار با شرایط اقلیمی شهر تهران برای کاشت در این سایت مدنظر قرار گرفته شده است.

به گفته نظری؛ براساس پیش بینی های صورت گرفته؛ پوسته اصلی و باغ بهشت تا پایان امسال مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/

۶ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۴
کد خبر: 45838

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 5 =