تشریح برنامه های هفته دفاع مقدس در قلب طهران

به مناسبت فرا رسیدن چهلمین سالگرد هفته دفاع مقدس، شهردار منطقه ۱۲ از برنامه ریزی ویژه برنامه های فرهنگی، هنری و ورزشی در سطح نواحی ششگانه قلب طهران خبر داد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۲، علی محمد سعادتی روزهای هشت سال دفاع مقدس را تجلی یاد آزادمردانی دانست که رها از هر تعلق دنیوی، عشق و ایمان و ایثار را به تمامی به منصه ظهور رساندند و همچنان که حضرت زینب (س) در مورد وقایع دشت کربلا فرمودند: «در کربلا جز زیبایی ندیدم»، در بطن حوادث جنگی آن روزها نیز که به‌طبیعت هر رویداد رزمایشی، ظاهر خشنی دارند، لطافت و زیبایی بی‌انتهایی به روایت درآمد که هرگز نه کهنه می‌شود، نه از یاد می‌رود و چه‌بسا با گذر زمان، مانند هر جنس و فعل اصیل دیگر، بر قیمت و ارزشش افزوده می‌شود.
شهردار قلب طهران ضمن گرامیداشت فرا رسیدن چهلمین سالگردهفته دفاع مقدس، و با تاکید بر اجرای برنامه های خلاقانه و نوآورانه در به تصویرکشیدن  این حماسه بزرگ به ویژه برای نسل جوان گفت: گرامیداشت یاد شهدا و ایثارگران و انتقال ارزش های دفاع مقدس به نسل جوان از اهداف اصلی برنامه های مناسبتی این هفته است و در همین راستا ضمن فضاسازی اماکن و معابر عمومی منطقه، نمایشگاه فرهنگی هنری هفته دفاع مقدس از ۳۱ شهریور در سطح محلات شش گانه منطقه ۱۲ آغاز به کار می کند.
او افزود: بیش از ۱۲۰ عنوان برنامه فرهنگی و هنری در قالب برپایی نمایشگاه یاد یاران، نمایشگاه بزرگ تصاویر نقش بانوان در دفاع مقدس، اجرای تئاتر خیابانی، اجرا (پرفورمنس) و پخش  سرودهای حماسی و دفاع مقدس در معابر ومیادین، اکران فیلم های حماسی با موضوع دفاع مقدس، برگزاری مانور رهایی گروگان، راه اندازی کاروان های اعزام دفاع مقدس، اجرای زنگ شاهد در مدارس منتخب منطقه، تجلیل و تکریم از خانواده معظم شهدا، عطر افشانی گلزار شهدای گمنام، برگزاری مسابقات فرهنگی هنری، فضا سازی محیطی پیش بینی و اجرا می شود.
سعادتی در تشریح فعالیت های چهلمین سالگرد هفته دفاع مقدس به دو ویژه برنامه ی مجموعه یاس سفید با مشارکت بسیج ناحیه امام خمینی که همراه با فضاسازی نمایشگاه یاد یاران خواهد بود و همچنین آماده سازی میدان بهارستان برای برپایی نمایشگاه یادمان ایثار با مشارکت اداره فرهنگی شهرداری منطقه ۱۲ اشاره کرد.
شهردار منطقه با بیان اینکه برنامه ها با رعایت دستورالعمل های بهداشتی اجرا خواهد شد، افزود: این برنامه ها در دو حوزه درون سازمانی و برون سازمانی اجرایی می شود.
سعادتی هدف از اجرای برنامه های هفته دفاع مقدس را ترویج فرهنگ ایثار و شهادت ذکر کرد و گفت: ایثار و از خود گذشتگی در هر آیین و مکتبی ستوده شده و هفته دفاع مقدس بهترین فرصت جهت انتقال پیام شهدا به جامعه و به ویژه نسل جوان و نوجوان است چرا که این افراد با گذشتن از جان خود ایثار را به معنای واقعی کلمه معنا کردند.
به گفته شهردار منطقه به مناسبت هفته دفاع مقدس برنامه های فرهنگی دیگری همچون معرفی کتب با موضوع دفاع مقدس، دیدار با جانبازان سرافراز میهن اسلامی و برگزاری روضه های خانگی در منازل شهدا توسط ذاکرین اهل بیت عصمت و طهارت(ع) و برگزاری مسابقات ورزشی تدارک دیده شده است.
او با در نظر گرفتن  چهلمین سالگرد هفته دفاع مقدس گفت: همکاران شهرداری منطقه ۱۲ از حداکثر ظرفیت و توان خود برای هر چه با شکوه تر برگزار شدن چهلمین سالگرد دفاع مقدس استفاده خواهند کرد.

۳۰ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۲
کد خبر: 4585

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 2 =