برگزاری دوره آموزشی پیاده‌سازی نظام‌نامه یکپارچه مدیریت محیط زیست در شهرداری تهران

معاون توسعه پایش اداره‌کل محیط زیست از برگزاری دوره آموزشی پیاده سازی نظام‌نامه یکپارچه مدیریت محیط زیست خبر داد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران؛ " زهره حسامی" معاون توسعه پایش اداره‌کل محیط زیست گفت: اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار در راستای ابلاغ نظام‌نامه یکپارچه مدیریت محیط زیست به مناطق۲۲ گانه و با هدف آشنایی روسای محیط زیست مناطق و کارشناسان محیط زیست مناطق و نواحی با نظامنامه مذکور و تسهیل در پیاده‌سازی آن اقدام به برگزاری دوره آموزشی پیاده سازی نظام‌نامه یکپارچه مدیریت محیط زیست نمود.

وی در این دوره ۸ ساعته ضمن تشریح گام به گام مراحل و فرآیندهای ۱۰گانه نظام‌نامه، اهم روش‌های اجرایی نظامنامه از جمله روش ارزیابی ریسک‌ها و فرصت‌ها، ارزیابی جنبه‌های محیط زیستی، نحوه تعیین ریسک‌های دارای اولویت و جنبه‌های بارز، تعریف هدف مناسب برای جنبه بارز شناسایی شده، آشنایی با دستورالعمل نحوه برگزاری تمرین‌های محیط زیستی مطابق فرآیند و همچنین درخصوص دستورالعمل ارزیابی پیمانکاران و نحوه تکمیل و امتیازدهی چک‌لیست‌ها بحث و تبادل نظر شد.

حسامی ادامه داد: در حاشیه دوره آموزشی مذکور، کارگاهی درخصوص شناسایی جنبه‌های محیط زیستی هر منطقه و چگونگی کمی‌سازی آن با توجه به شرایط و موقعیت هر منطقه برگزار و تحلیل و طی مباحث انجام شده، برخی از ابهامات موجود در نظامنامه شفاف و مرتفع شد. اجرای آن در سال اول در مناطق متضمن درک و استخراج آسیب‌های احتمالی با توجه به نوپا بودن آن و منجر به بازنگری و بروزرسانی دستورالعمل‌های اجرایی در راستای جامعیت هرچه بیشتر نظام‌نامه می شود.

معاون توسعه پایش این اداره کل افزود: امید است در پایان دوره آموزشی مذکور، با مشارکت حداکثری فراگیران، بتوانیم نظامنامه یکپارچه مدیریت محیط زیست را با رویکرد بهبود مستمر در سطح مناطق ۲۲ گانه شهرداری تهران پیاده‌سازی نماییم.

انتهای پیام/

۶ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۷
کد خبر: 45857

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 0 =