میلیاردرهای وانت‌سوار

گزارش همشهری از پشت‌پرده مافیای وانتی‌های تهران که در خیابان‌ها سدمعبر می‌کنند.

 خیابان‌های تهران زمانی که با چند لیدر برخورد کردیم و دستور جمع‌آوری دادیم، شاهد بودیم که مافیای وانتی‌ها دستور داد تا شبانه به شهرداری ناحیه حمله کنند و با نیروهای خدمات شهری درگیر شدند. تمام تلاش ما این است که با این لیدرها درگیر نشویم، اما اکثر پیگیری‌های ما برای ساماندهی وانتی‌ها با درگیری از سوی لیدرها همراه می‌شود. متأسفانه نیروهای معبربان در چند سال گذشته به‌دلیل حمله برخی لیدرها با آسیب‌های جدی روبه‌رو شده‌اند. قرار است که مناطق فضاهایی را به شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل معرفی کنند و از این طریق قدم مفیدی برای ساماندهی برداشته شود و اگر هم مکانی مشخص نشود، ما دست به ساماندهی در محل خواهیم زد.

نقش وانتی‌ها در افزایش ترافیک و تصادف
سرهنگ محمد رزاقی، معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ: برابر آیین‌نامه راهنمایی و رانندگی، فروش و عرضه هر نوع کالا در معابر و خیابان‌ها ممنوع است، جرم محسوب می‌شود و باید با آنها برخورد شود؛ بر همین اساس حضور وانتی‌ها در معابر شهر قانونی نیست. این موضوع از 2جهت برای پلیس راهنمایی و رانندگی مهم است؛ اول اینکه موجب ترافیک در سطح شهر می‌شود و عبور و مرور را مختل می‌کند. این مسئله در سطح شهر و محل‌هایی که عرض معابر کم است، موجب ترافیک‌های عجیب می‌شود و همچنین در بحث ایمنی نیز این سد معبر مسئله‌ساز است؛ چراکه توقف وانت‌ها در حاشیه اتوبان و بزرگراه موجب تصادف می‌شود.
براساس تجربه سال‌های گذشته باید گفت که بارها با تصادفاتی مواجه شده‌ایم که دلیل‌شان مربوط به وانت‌های حاضر در معابر یا خودروهای خواهان خرید از وانتی‌ها بوده‌ است. متأسفانه این تصادف‌ها معمولا به خسارت‌های سنگین و وحشتناک ختم می‌شوند؛ بنابراین وانتی‌های شهر در هر 2بخش یعنی افزایش ترافیک و تصادف نقش دارند. ما با اعمال قانون به‌خصوص برای وانت‌بارهایی که در اطراف بزرگراه‌ها هستند، تلاش می‌کنیم تا مانع بروز حوادث شویم. این وانتی‌ها به‌دلیل توقف در کنار معبر ۴۰هزار تومان جریمه می‌شوند؛ هرچند این میزان جریمه برای وانتی‌ها بازدارنده نیست، اما این تنها ابزاری است که در اختیار داریم.
در برخی از معابر که کار وانتی‌ها رونق گرفته و تعداد زیادی از وانتی‌های میوه‌فروش فعالیت می‌کنند، شاهد مختل شدن عبور و مرور هستیم. تاکنون 30محور در سطح شهر تهران شناسایی شده است که حضور وانتی‌ها در آنجاها موجب ترافیک می‌شود؛ چراکه این سدمعبر نقش مهمی در ایجاد مشکلات ترافیکی برای شهر دارد. حضور وانتی‌ها در روزهای پرترافیک شهر بیش از روزهای دیگر، شهروندان را کلافه می‌کند و حل این معضل با توجه به شرایط اقتصادی نیازمند همکاری مشترک نهادهای مختلف با شهرداری است.

میلیاردرهای وانت‌سوار

منبع:همشهری

انتهای پیام/

۷ آذر ۱۴۰۲ - ۰۷:۴۶
کد خبر: 45875

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 5 =