راه‌اندازی آزمایشگاه زیست هوشمند شهری/ به دنبال استفاده از نقطه نظرات نخبگان هستیم

رئیس نهاد راهبری و پایش طرح‌های توسعه شهری تهران گفت:در یک سال گذشته آزمایشگاه زیست هوشمند شهری راه اندازی شد و تلاش می کنیم با دانش روز حداکثر استفاده را از ظرفیت‌ها داشته باشیم و به نوعی تصمیمات طرح‌های توسعه شبیه‌سازی شوند.

به گزارش خبرنگار شهر، محمد جواد خسروی پور در آیین افتتاحیه گردهمایی «تهران آینده؛ یک شهر، یک آینده» با بیان اینکه اگر بر طرح جامع شهری تهران عمل می شد، می توانستیم شاهد وضعیت بهتری در شهر باشیم، اظهار کرد: در دوره جدید مدیریت شهری، پایش از فعالیت های صورت گرفته از منظر فضا و کالبد شهر تهران صورت گرفت و در نهایت منجر به این شد که بفهمیم پیوست چهارم طرح جامع شهری تا چه اندازه تحقق یافته است.

وی افزود: در رابطه با این پیوست مطالعاتی انجام نشده و یا اگر صورت گرفته، به مرحله تصویب و اجرا نرسیده و در مجموع طرح جامع به میزان ۳۰ درصد عملیاتی شده است؛ در بررسی ها و آسیب شناسی ها به این رسیدیم که دلیل عدم تحقق از سال ۸۹ فعالیت ها متوقف شده بود اما در یک سال اخیر با توجه به تلاش شهرداری، شورای شهر و وزارت راه و شهرسازی، نهاد پایش جایگاه خود را باز یافته است.

خسروی پور با بیان اینکه خوشبختانه مدیریت شهری این اقدامات را جزء اسناد برنامه پنج ساله قرار داد، تصریح کرد: شورا و شهرداری تکلیفی را بر عهده نهاد گذاشت تا پایشی را در خصوص طرح انجام دهد. تحقق توسعه محلی در آیین نامه ما به عنوان سطح سوم طرح های توسعه شهری مورد توجه قرار گرفت و کمک کرد هر محله، طرح توسعه داشته باشد.

وی با اعلام اینکه این طرح پس از تصویب در نهاد به تصویب شورای عالی معماری و شهرسازی خواهد رسید، یادآور شد: در یک سال گذشته آزمایشگاه زیست هوشمند شهری راه اندازی شد و با توجه به تأکیدات شهردار تهران برای استفاده از فناوری های هوشمند شهری تلاش می کنیم با دانش روز حداکثر استفاده را از ظرفیت ها داشته باشیم و به نوعی تصمیمات طرح های توسعه شبیه سازی شوند و خروجی آنها منجر به این شود که با اتکا به این موضوع گام برداریم.

خسروی پور ابراز امیدواری کرد که مدیریت شهری و وزارت راه و شهرسازی برای پیشبرد امور با نهاد همراهی کنند و در این خصوص گفت: برنامه ما این بود که مشارکت در طرح ها شکل بگیرد؛ ما ۶ ماه برای برگزاری این رویداد فعالیت کردیم و قرار است منجر به جمع سپاری نظرات نخبگان شود و درگاه سنجش میزان تحقق پذیری و رضایت مردم از چشم انداز طرح جامع شهری شکل بگیرد که این درگاه ایجاد شد.

وی با اعلام اینکه تهران آینده از دیدگاه کودکان با همکاری وزارت آموزش و پرورش به صورت آزمایشی در منطقه هشت اجرا شد، تصریح کرد: ما در این جمع سپاری می خواهیم به تفاهمی در تدوین چشم انداز توسعه و بازنگری طرح جامع دست یابیم.

انتهای پیام/

۷ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۴
کد خبر: 45924

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 2 =