اکران پویش فرهنگی "بالای مجلس نشستید" در فضای شهری پایتخت

همزمان با ۱۰ آذرماه، سالروز شهادت آیت‌الله سید حسن مدرس و روز مجلس طرح‌های فرهنگی در قالب پویش "بالای مجلس نشستید" در فضای شهری پایتخت توسط سازمان زیباسازی اکران شد.

به گزارش شهر به نقل از اداره ارتباطات و امور بین‌الملل سازمان زیباسازی، همزمان با ۱۰ آذرماه، سالروز شهادت آیت‌الله سید حسن مدرس و روز مجلس، طرح‌های فرهنگی در قالب پویش "بالای مجلس نشستید؛ روز مجلس روز شماست" به منظور تاکید بر این‌که نمایندگان مجلس نماینده تمامی آحاد ملت هستند؛ در فضای شهری پایتخت اکران شد.

سید حسن مدرس (۱۲۴۹ش-۱۳۱۶ش) فقیه و سیاستمدار شیعی و از علمای اصفهان در دوران مشروطه بود که به حمایت از مشروطه‌خواهان پرداخت. وی در دوره دوم مجلس، از طرف فقها به‌عنوان یکی از مجتهدانی تعیین شد که طبق قانون اساسی مشروطه می‌بایست بر هماهنگی مصوبات مجلس با شرع اسلام نظارت داشته باشند. وی از دوره سوم تا دوره ششم نیز برای چهار دوره نماینده مردم تهران در مجلس شورای ملی بود.

مدرس در دوره جنگ جهانی اول، کمیته دفاع ملی را تشکیل داد و به قم مهاجرت کرد. سید حسن مدرس با اقدامات رضاخان مخالفت می‌کرد. رضاخان او را تبعید کرد و به شهادت رساند. ۱۰ آذر در جمهوری اسلامی ایران، به مناسبت شهادت او، به نام «روز مجلس» نامگذاری شده است.

انتهای پیام/

۱۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۳
کد خبر: 46031

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 13 =