پیشگیری از آفات درختان از طریق تغذیه

شهردار منطقه ۱۲ از اقدام ابتکاری این منطقه در حوزه نگهداشت فضای سبز خبر داد و گفت: با استفاده از عناصر غذایی برای پیشگیری از عوامل بیماری‌زا و جلوگیری از خسارات درختان اقدام شد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۱، سیدمحمد موسوی، شهردار منطقه با اشاره به اینکه فصل پاییز زمان مناسبی برای پیشگیری از آفات درختان به شمار می‌رود، گفت: با توجه به فصل خواب درختان، همچنین به منظور پیشگیری از شیوع آفات و بیماری درختان، شهرداری منطقه برای اولین‌بار اقدام به پیشگیری عوامل بیماری‌زا و جلوگیری از خسارت به درختان سطح نواحی از طریق تغذیه عناصر غذایی کرده است.

موسوی دراین‌باره توضیح داد: بدین منظور پس از شناسایی آفات و بیماری‌های کلیدی فضای سبز سطح منطقه، تغذیه کودی به منظور بالاتربردن قدرت ایمنی و مقاومت درختان چنار، نارون، توت و زیتون صورت گرفته است.

وی با تأکید بر اهمیت نگهداشت درختان در ارتقای فضای سبز منطقه افزود: در نتیجه این برنامه، اقدام مؤثری برای کنترل جمعیت آفات پوستخوار و چوبخوار و نماتد و پسیل زیتون و بیماری لکه برگی و مرگ نارون‌ها در سطح منطقه در حال اجرا است.

شهردار منطقه ۱۱ با ابراز امیدواری از اینکه با این اقدام، گامی مؤثر برای ارتقای سطح کیفیت فضای سبز انجام شود، بیان کرد: از مهم‌ترین نتایج این فعالیت، جلوگیری از خزان زودرس درختان چنار خواهد بود.

انتهای پیام/

۱۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۵
کد خبر: 46085

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 16 =