اجرایی شدن طرح زوج و فرد در پایتخت تا روز چهارشنبه/ رئیس پلیس راهور تهران: خودروهای با پلاک فرد روز یکشنبه امکان تردد در طرح را دارند

رییس پلیس راهور تهران بزرگ گفت:با تشکیل کمیته اضطرار آلودگی هوای تهران،از فردا تا آخر هفته در پایتخت، طرح زوج و فرد اجرایی خواهد شد.

به گزارش خبرنگار شهر، سرهنگ سید ابوالفضل موسوی پور رئیس پلیس راهور تهران بززگ در رابطه با اجرایی شدن طرح زوج و فرد در تهران گفت : از فردا تا روز پنج شنبه تردد خودروها در محدوده طرح آلودگی ها نیز بر اساس پلاک زوج و فرد خواهد بود.


سرهنگ موسوی پور گفت: در این چهار روز و  تا آخر هفته در محدوده طرح زوج و فرد  تردد فقط بر اساس رقم آخر پلاک خودروها خواهد بود.

وی گفت : بر اساس مصوبات کمیته آلودگی هوای شهر تهران ، فردا یکشنبه تنها خودروهایی می‌توانند در  محدوده طرح تردد نمایند که پلاک آنها فرد است و روز دوشنبه نیز خودروهای با پلاک زوج  حق تردد خواهند داشت و همین طور تا پایان روز چهارشنبه این طرح اجرا خواهد شد .

رییس پلیس راهور تهران بزرگ گفت : با تقویت و  استقرار بیشتر تیم‌های پلیس راهور تهران بزرگ در محدوده‌های اعلامی، این طرح به صورت جدی اجرا و با خودروهای متخلف برخورد خواهد شد .

وی اذعان داشت : تا به امروز ۶ هزار خودرو که  برگه معاینه فنی داشته ولی دودزا بوده و تردد آنها در سطح شهر باعث آلودگی هوا شده است را شناسایی کرده و پس از ابطال گواهی قبلی معاینه فنی، آنها را جهت اخذ گواهی جدید به مراکز مربوطه ارجاع داده‌ایم، این رویه پس از این نیز ادامه پیدا خواهد کرد.

سرهنگ موسوی پور گفت: همچنین امروز  در کمیته اضطرار آلودگی هوای  طرح  ممنوعیت و محدودیت  ورود کامیون‌ها به پایتخت نیز مورد بررسی قرار گرفت و تصمیمات خوبی برای آن در نظر گرفته شد که متعاقبا اعلام می‌گردد. اجرای این طرح از درب منازل نیست و فقط در محدوده طرح زوج و فرد سابق و یا همان طرح آلودگی هوای کنونی اجرا خواهد شد و تا پنج شنبه نیز ادامه خواهد داشت.

رییس پلیس راهور تهران بزرگ در پایان خاطر نشان کرد: با راکبین و دارندگان موتورسیکلت‌های دودزا نیز طبق قانون برخورد و از تردد آنها جلوگیری خواهد شد.

شایان ذکر است  امروز - شنبه ۱۱ آذرماه ۱۴۰۲- شاخص کیفیت هوا در تهران روی عدد ۱۱۸ و در وضعیت ناسالم برای گروه های حساس قرار دارد؛ به طوری که ۱۴ ایستگاه در وضعیت قابل قبول (زرد) و ۱۰ ایستگاه در وضعیت ناسالم برای گروه های حساس (نارنجی) قرار دارند و عدد شاخص در ۸ ایستگاه نیز وضعیت ناسالم برای همه یا قرمز را نشان می دهد.در ۲۴ ساعت گذشته نیز شاخص کیفیت هوا در شهر تهران بر روی عدد ۱۴۷ و وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس قرار داشت.

گفتنی است، کیفیت هوا به پنج دسته اصلی تقسیم‌بندی می‌شود که بر اساس آن از عدد صفر تا ۵۰ در محدوده هوای پاک تعریف می‌شود، از ۵۱ تا ۱۰۰ هوا در محدوده قابل قبول، سالم یا متوسط بوده و از محدوده ۱۰۱ تا ۱۵۰ هوا ناسالم برای گروه‌های حساس است.

انتهای پیام/

۱۱ آذر ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۳
کد خبر: 46096

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 10 =