تشکیل دبیرخانه آموزشهای شهروندی منطقه۹

شهردار منطقه ۹ از برگزاری نخستین جلسه دبیرخانه آموزشهای شهروندی در قالب طرح ۱۰ در ۱۰۰، شامل آموزش ۱۰ عنوان آموزشی متناسب با اهداف و ماموریت‌های شهرداری تهران در ۱۰۰ فضای منتخب و پرمخاطب در هر منطقه شامل مدارس، مساجد و سرای محلات است، خبر داد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۹؛ سید محمد رحیم مرتضوی شهردار این منطقه گفت: در راستای ارتقای اثربخشی، جلوگیری از موازی کاری و ایجاد هم افزایی در ترویج و فراگیری آموزش‌های شهروندی، معاونت امور اجتماعی و فرهنگی منطقه جهت تعاملات بیشتر در زمینه آموزش با همکاری معاونت های خدمات شهری و محیط زیست، شهرسازی و معماری و حمل و نقل ترافیک، نسبت به تشکیل دبیرخانه متمرکز اقدام کرد.

وی افزود: یکی از موضوعات مهم در مدیریت و امور شهری موضوع آموزش‌های شهروندی است. تعدادی از معضلات که در حوزه‌های مختلف شهری از جمله حمل و نقل و ترافیک، محیط زیست و خدمات شهری، فرهنگی و اجتماعی دیده می شود مربوط به نقصان در آموزش‌های شهروندی است.

شهردار منطقه ۹ عنوان کرد: می بایست فرهنگ سازی لازم را در بسیاری از موضوعات شهری در سطح شهر تهران انجام دهیم که در این صورت بسیاری از مشکلات حل شدنی و شاهد شهری زیبا و ایده آل خواهیم بود.

مرتضوی خاطر نشان کرد: در کنار مباحثی نظیر حقوق شهروندی، باید به رفتار و اخلاق شهروندی نیز توجه ویژه شود و این آموزشها لازم است که به صورت متمرکز و از پایه آغاز شود.

این مقام ارشد شهری در منطقه ۹ یادآور شد: در همین راستا جلسه ای در قالب تشکیل دبیرخانه آموزشهای شهروندی با حضور نمایندگان آتش نشانی، مدیریت بحران، پسماند، محیط زیست و حمل و نقل  ترافیک تشکیل شد و ضمن تشریح موضوعات آموزشی بر لزوم اجرای دقیق آن طبق شیوه نامه تاکید شد.

لازم به ذکر است در این جلسه بر موضوع آموزش به ویژه آموزشهای شهروندی اشاره و بر توجه ویژه بر اجرای هر چه بهتر طرح آموزشی ۱۰ در ۱۰۰ تاکید شد.

انتهای پیام/

۱۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۱
کد خبر: 46168

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 1 =