برگزاری چهارمین جلسه کمیته پدافند غیرعامل شهرداری تهران

چهارمین جلسه کمیته پدافند غیرعامل شهرداری تهران با هدف پیگیری مصوبات جلسات گذشته و بررسی برنامه‌های پدافند غیرعامل شهرداری تهران برگزار شد.

به گزارش شهر روابط عمومی سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران ، علی نصیری رئیس این سازمان گفت: کمیته پدافند غیرعامل یک ساختار قانونی است که در تمام دستگاه‌ها وجود دارد و هر سه ماه هم موظف است به منظور هم افزایی تشکیل جلسه دهد.

وی افزود: در شهرداری تهران هم در طول سال جلسات این کمیته تشکیل می‌شود و در این جلسات نیز به منظور اجرایی شدن مصوبات تصمیم‌گیری  و پاسخگویی لازم به نهادهای بالادستی صورت می‌گیرد.

وی یادآور شد: پدافند غیرعامل مسئول امنیت فرایندهای ما برای پیشگیری از ایجاد اختلال در مسایل مختلف شهر است.

نصیری در ادامه با ارائه گزارشی از تمرین‌های عملیاتی سازمان در حوزه اسکان اضطراری و زندگی در شرایط سخت طی ماه‌های اخیر، اجرای این برنامه‌ها را تلاش برای جبران خلاء‌هایی دانست که در نتیجه همه‌گیری بیماری کرونا به وجود آمده و باعث کاهش اجرای برنامه‌های عملیاتی در حوزه مدیریت بحران شده بود.

در ادامه این جلسه که با حضور رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران، معاونان سازمان پدافند غیرعامل کشور، معاونت پدافند غیرعامل سازمان و جمعی از کارشناسان و مدیران سازمان‌های تخصصی برگزار شد، سید علی شریفی معاون پدافند غیرعامل سازمان گزارشی از اقدامات انجام گرفته در قالب  ستاد نکوداشت هفته پدافند غیرعامل در شهرداری تهران را ارائه و موضوعاتی چون برگزاری اولین همایش پدافند غیرعامل، راه‌اندازی گروه دوام پدافند غیرعامل و دیگر اقدامات انجام گرفته در این هفته را مورد بررسی قرار داد.

پیگیری بندهای توافق‌نامه همکاری بین شهرداری تهران و سازمان پدافند غیرعامل در سال ۱۴۰۱ و توضیحاتی در خصوص این توافق‌نامه به همراه ارائه توضیحاتی در خصوص برنامه‌های پیشنهادی معاونت در سال ۱۴۰۳ موضوعات دیگری بود که در این نشست مورد بررسی قرار گرفت.

در ادامه این جلسه حمیدرضاخالدی جانشین قرارگاه پدافند زیستی سازمان پدافند غیرعامل کشور به بررسی تاثیر آفات نباتی در محصولات استراژیک کشور پرداخت و توضیحاتی در خصوص بازدیدهای میدانی صورت گرفته در این خصوص، برگزاری کنفرانس علمی با حضور متخصصان، بررسی سناریوهای محتمل و نحوه راه‌اندازی قرارگاه عملیاتی به منظور شناسایی تهدیدات احتمالی ارائه داد.

 آرش قندچی معاون پدافند شهری سازمان پدافند غیرعامل کشور نیز در این نشست به بررسی جایگاه پدافند غیرعامل در کشور، ساختار قانونی آن و فعالیت‌های انجام شده پرداخت.

بنابراین گزارش، در چهارمین جلسه کمیته پدافند غیرعامل شهرداری تهران، مقرر شد مطالعات مصون‌سازی شیمیایی یک محدوده از سطح شهر تهران توسط شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران و معاونت امور مناطق شهرداری تهران پیگیری و انجام شود. همچنین نحوه برگزاری رزمایش مشترک با همکاری معاونت خدمات شهری شهرداری تهران و سازمان پدافند غیرعامل کشور بررسی شد.

انتهای پیام/

۱۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۶
کد خبر: 46329

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 1 =