اسکن درختان خیابان ولیعصر

معاون خدمات شهری شهرداری منطقه یک از اسکن درختان خیابان ولیعصر(عج) حدفاصل پارک وی تا میدان تجریش در راستای پایش سلامتی آنها خبر داد.

به گزارش شهر؛ احسان صفایی، معاون خدمات شهری منطقه یک تهران در مورد وضعیت سلامت درختان ولیعصر (عج) گفت: کمیته صیانت از درختان خیابان حضرت ولیعصر(عج) در سازمان بوستان‌های تهران تشکیل شده و مناطقی که خیابان ولیعصر از منطقه آنها می‌گذرد همچون منطقه ۱۱، یک و.. در آن کمیته عضویت دارند و بر اساس تمهیداتی که در این کمیته اتخاذ می شود نسبت به ساماندهی درختان اقدام می کنند.

وی با بیان اینکه خیابان ولیعصر از محدوده پل پارک وی تا میدان تجریش در محدوده منطقه یک، قرار دارد، افزود: اسکن وضعیت سلامت درختان ولیعصر در این منطقه، تمام شده و کار کاشناسی بر روی داده های اسکن در حال انجام است و تمام تلاش مان این است که نه تنها در منطقه یک و حتی در کل سطح شهر تهران درختان حفظ شوند.

معاون خدمات شهری شهرداری منطقه یک ادامه داد: درختان را اسکن می‌کنیم تا بافت داخلی درختان که با چشم غیرمسلح قابل مشاهده نیست را ببنیم که اسکن، هر نوع آسیب و آفتی که در داخل درخت باشد را شناسایی می‌کند و به ما کمک می‌کند که درخت بیمار را درمان کنیم و از گسترش بیماری جلوگیری شود. به عنوان مثال اگر درخت آفتی زده باشد که در لایه بیرونی قابل مشاهده نیست. بلافاصله نسبت به تقویت و درمان درخت اقدام می‌کنیم.

صفایی با تأکید بر اینکه بر اساس تحلیل اسکن درختان، نحوه محافظت از درختان احصا می شود، افزود: اینگونه نیست که بگویم همه درختان در معرض خطر هستند و همه آنها در حال سقوط هستند؛ البته در بهار امسال دو مورد سقوط درخت داشتیم؛ اما تعدادش آنقدر زیاد نیست که نگران کننده باشد و تمام تلاشمان را می کنیم که براساس یافته‌های اسکن، درختان حفظ و نگهداری کیفیت بهتر و بیشتری داشته باشد.

معاون خدمات شهری شهرداری منطقه یک درمورد زمان انتشار داده‌های اسکن درختان، تاکید کرد: اسکن تمام شده و از آنجایی که تعداد درختان در محدوده منطقه یک زیاد است، تحلیل داده‌ها زمانبر است.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

۱۷ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۸
کد خبر: 46369

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 4 =