اجرای عملیات باندینگ ۸۶۰ اصله درخت در منطقه ۸ 

به منظور کنترل آفات و بیماری‌های رایج در گونه‌های مختلف گیاهان، عملیات باندیگ ۸۶۰ اصله درخت در نقاط کانونی فضای سبز منطقه۸ آغاز شد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه۸،  با هدف حفاظت از درختان و کنترل آفات گیاهی در سطح منطقه ۸ عملیات باندینگ تنه درختان در نواحی سه گانه از جمله در رفیوژهای گلبرگ، پروین و بوستان تمدن و... اجرا شد و این عملیات تا پایان سال ادامه خواهد داشت.

بر اساس گزارش معاونت خدمات شهری و محیط زیست منطقه۸، هدف از اجرای این طرح حفاظت درختان در مقابل تنش‌های حرارتی و کنترل عوامل خسارت زا، کنترل بیماری و پیشگیری از شیوع آن ها در سال آینده است و دراین راستا درختان روبه زوال و کهنسال در الویت برنامه کاری قرار گرفته و بصورت ویژه تیمار می‌شوند.

این اقدام با استفاده از آفت کش هایی که به  رنگ سفید است جهت آگاهی رسانی و جلوگیری از لمس تنه درختان آغشته به آفت کش ها با  نظارت کارشناسان مرکز تحقیقات، آموزش و مشاوره فضای سبز منطقه هشت اجرا  و طی یک ماه گذشته تا کنون تعداد ۸۶۰ اصله درخت نارون در سطح منطقه در این عملیات باندینگ و تیمار شده است.

گفتنی است؛ در عملیات باندینگ (Bonding ) تنه درختان را با مقادیر حداقلی از سموم معدنی به صورت مخلوط با رنگ های مجاز و بی ضرر آغشته می کنند تا آفت را از بین برده و از ازدیاد نسل آن جلوگیری کنند.

انتهای پیام/

۱۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۹
کد خبر: 46432

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 4 =