همکاری ۵۲ مرکز علمی در دوازدهمین جشنواره مجمع شهری تهران

رئیس مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران در حاشیه مراسم تفاهم نامه علمی، پژوهشی و اجرایی این مجموعه با دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی از همکاری ۵۲ مرکز علمی، دانشگاهی و شرکت دانش بنیان در دوازدهمین جشنواره مجمع شهری تهران خبر داد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران؛ محمد حسین بوچانی در ابتدای این مراسم با بیان این مطلب و با اشاره به برگزاری یازده دوره جشنواره پژوهشی مجمع شهری تهران افزود: هدف اصلی این جشنواره جمع آوری مطالعات و اندیشه های مربوط به حوزه شهری نه تنها در تهران بلکه در سایر شهرها و کلانشهرهای ملی و جهانی است.

او با اشاره به ثبت ۴۳ هزار و ۱۸۸ اثر در دبیر خانه جشنواره مجمع شهری تهران در طول ۱۱ دوره گذشته گفت: همچنین حدود ۳۸۴ اثر به عنوان آثار برگزیده در ۱۱ دوره معرفی شده است که به عنوان مجموعه ارزشمند علمی در اختیار پژوهشگران قرار دارد.

رئیس مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران برگزاری جشنواره مجمع شهری به صورت ۳ دوره بین المللی و ۴ دوره همزمان با کنفرانس مجمع جهانی شهرها ادامه داد: خروجی اصلی شهرداری تهران از این جشنواره ایجاد یک شبکه تاثیرگذار از خبرگان حوزه شهری ازیک سو و از سوی دیگر استفاده از خرد جمعی برای حل چالش ها و مشکلات شهرها به ویژه پایتخت است.

او با اشاره به حضور پژوهشگران از شوراهای اسلامی شهرها، مدیران شهری، شرکت های دانش بنیان، انجمن ها و مراکز پژوهشی و دانشگاهی در این جشنواره بیان کرد: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده تمامی نشست های تخصصی به دانشگاه ها واگذار شده است. همچنین در طول ۱۱ دوره از جشنواره مجمع شهری رویکردهای مختلفی دنبال شده است.

بوچانی با بیان اینکه داوری آثار در دوازدهمین دوره از جشنواره به صورت کاملا الکترونیک و توسط اعضای هیات علمی دانشگاه های معتبر انجام می شود، یادآور شد: در این دوره نیز ۱۱۳ استاد و عضو علمی دانشگاه ها در فرآیند داوری جشنواره حضور دارند و از طریق سامانه ایجاد شده، این کار انجام می شود. او با اشاره به رویکرد دوازدهمین جشنواره مجمع شهری تهران تاکید کرد: در این دوره سعی شده است که از ساختار مجمع جهانی شهرها  برای اجرای جشنواره استفاده شود اما به دلیل شیوع بیماری کوید ۱۹ این رویداد علمی به صورت مجازی برگزار می شود.

رئیس مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران با اشاره به مشارکت ۵۲ مراکز علمی، نهاد دانشگاهی و سازمان های تخصصی با مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران گفت: با توجه به وضعیتی که بیماری کرونا در دنیا ایجاد کرده است موضوع و رویکرد اصلی جشنواره امسال تاب آوری شهری در نظر گرفته شده و محورهای جشنواره با تمرکز بر این موضوع برگزار می شود.

او در ادامه با اشاره به امضای تفاهم نامه همکاری علمی، پژوهشی و اجرایی با دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی افزود: مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران و دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی با در نظر داشتن علایق مشترک، در راستای توسعه همکاری های دو جانبه با هدف ارتباط سازمان یافته و بهره مندی از دستاوردهای علمی و تخصص های مختلف علمی- تحقیقاتی تفاهم نامه همکاری امضا می کنند.

بوچانی با اشاره به محورهای این تفاهم نامه بیان کرد: حمایت از پایان نامه های کارشناسی ارشد و دکترا با محوریت مطالعات مربوط به مدیریت شهری در چارچوب دستورالعمل حمایت از پایان نامه های دانشجویی شهرداری تهران، استفاده از فرصت های مطالعاتی برای اعضای هیات علمی دانشگاه در مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران مطابق با قوانین و مقررات از جمله آئین نامه مالی و معاملات شهرداری تهران، بهره مندی طرفین از توانمندی های پژوهشی یکدیگر از قبیل امکانات تخصصی، کتابخانه ای، اسناد، مدارک، منابع علمی، اطلاعات و داده های خام، مشارکت در برگزاری همایش های علمی ملی و بین المللی مرتبط با حوزه مدیریت شهری مطابق با ضوابط قانونی و مالی شهرداری تهران، تهیه مطالعات کاربردی برای شهر تهران، اعطای تسهیلات علمی برای کارکنان طرفین برای شرکت در نشست ها و دوره های علمی و ارتقای مهارت ها، برگزاری نشست ها و دوره های علمی و تخصصی ملی و بین المللی به صورت مشترک، استفاده از تسهیلات رفاهی، امکانات و تجهیزات دانشگاهی در برنامه های اموزشی مشترک، چاپ مشترک کتب تالیف یا ترجمه شده با استفاده از ظرفیت و آرم انتشارات طرفین تفاهم نامه مطابق با دستورالعمل های موجود از جمله مفاد همکاری در قالب این تفاهم نامه در نظر گرفته شده است.

قدردانی از سرعت عمل مرکز مطالعات شهر تهران در تاثیر کوید ۱۹ در اداره پایتخت

 در ادامه این نشست رئیس دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی ضمن تشکر از اقدامات مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران در خصوص نیازهای روز اداره پایتخت گفت: یکی از برنامه های تاثیرگذار و جذاب این مجموعه تهیه مجموعه مطالعاتی در خصوص کوید ۱۹ و تاثیر آن در اداره شهر تهران و سرعت عمل مرکز در مناطق ۲۲ گانه شهر تهران برای حل این مساله جهانی قابل قدردانی است.

حمید رضا عظمتی افزود: دانشگاه شهید رجایی به عنوان یک مجموعه علمی و با سابقه در کشور نیز با توجه به ماموریتی که برعهده دارد، از فرصت های پیش آمده برای حل مسائل جامعه در حوزه های تخصصی استفاده کرده است.

او با اشاره به انعقاد تفاهم نامه همکاری با مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران ادامه داد: اعتقاد دارم این تفاهم نامه سرآغاز حرکتی در حل مسائل و مشکلات جامعه است.

رئیس دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی با اشاره به دستاوردهای دانشکده های مجموعه شهید رجایی در ارتباط با مسائل شهری بیان کرد: اساتید جوان این دانشگاه به دنبال فرصت برای نقش آفرینی در حل مسائل شهر تهران هستند و امیدواریم امضای تفاهم نامه همکاری بتواند زمینه را برای حضور نخبگان جوان در اداره شهر تهران فراهم کند.

۳۱ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۱
کد خبر: 4650

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 10 =