برگزاری پنل تخصصی "اقلیم بانو" در برج آزادی

شهردار منطقه ۹ از برگزاری نشست و پنل تخصصی "اقلیم بانو" با حضور ۸۰ نفر از بانوان سمن‌های محیط زیستی در سالن گالری برج آزادی خبر داد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۹؛ سیدمحمدرحیم مرتضوی شهردار این منطقه گفت: طرح اقلیم بانو با هدف بررسی نوآوری های اجتماعی زنان در مواجهه با تغییر اقلیم با همکاری و مشارکت شبکه ارتباطی سازمان های غیر دولتی زنان و اداره کل امور بانوان شهراری تهران طراحی و به میزبانی شهرداری منطقه ۹ به اجرا گذاشته شد.

وی افزود: طرح مذکور با شعار تغییرات اقلیمی- اقدام جمعی در راستای مقابله با تغییرات اقلیمی در مواجهه با تغییرات آب و هوایی و حفاظت از اکو سیستم ها، تنوع زیستی، دست یابی  به جوامع صلح آمیز، تقویت و افزایش مشارکت برای توسعه پایدار برگزار شد.

شهردار منطقه ۹ عنوان کرد: تبعات تغییرات اقلیمی به سرعت در حال گسترش است که در کلانشهر تهران تاثیرات عدیده ای در زمینه های اجتماعی، فرهنگی و سیاسی ایجاد می کند.

مرتضوی با اشاره به نقش آموزش در این خصوص تصریح کرد: هدف از آموزش در زمینه مقابله با تغییرات اقلیمی و کاهش اثرات آن، ارتقاء سازگاری و تاب آوری شهر است که با بهره مندی از ایده ها و طرح های خلاقانه می توان به این مهم دست یافت.

این مقام ارشد شهری در منطقه ۹ در ادامه گفت: دستیابی به اهداف طرح اقلیم بانو به صورت پایدار و در قالب یک برنامه بلند مدت در راستای پیشگیری و یا مقابله با تغییرات اقلیم در شهر تهران، نیازمند مشارکت عمومی  از طرف زنان می باشد چرا که با ورود آنها به طرح مذکور خانواده ها نیز وارد این فرآیند شده و تاثیرات مثبتی در این زمینه بوجود می آید.

وی در خاتمه یادآور شد: این رویداد " اقلیم بانو" به روش ایده پردازی و با حضور استارت آ پ ها در چهار محور اصلی از جمله بحران آب، بحرا ن پسماند، بحران پوشش  گیاهی و آب و هوا و بحران انرژی ها پاک طراحی شده است.

گفتنی است؛ در این فرآیند پس از نشست و ایده پردازی با بررسی و داوری به بهترین طرح ها و ایده ها جوایزی اهداء و مقرر شده طرح های منتخب به نام شخص ثبت و توسط شهرداری تهران به مرحله اجرا در آید.

لازم به ذکر است در نشست و پنل تخصصی "اقلیم بانو" که با حضور ۸۰ نفر از بانوان سمن های محیط زیستی در سالن گالری  برج آزادی برگزار شد، سید احمد علوی عضو شورای اسلامی شهر تهران و بدرلو معاون اجتماعی پسماند شهرداری تهران نیز از این نشست تخصصی بازدید کردند.

انتهای پیام/

۱۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۵
کد خبر: 46501

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 16 =