تشکیل کارگروه تدوین تم رنگ جهت اجرا در فضاهای شهری پایتخت

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران از تشکیل کارگروه تدوین تم رنگ جهت اجرا در فضاهای شهری پایتخت خبر داد و گفت: در راستای تدوین چگونگی استفاده از تم رنگ در سطح شهر تهران کارگروهی تشکیل خواهد شد که در این کارگروه مصادیق این طرح مشخص و تعریف خواهد شد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل معاونت خدمات شهری شهرداری تهران، نشست بررسی چگونگی تدوین تم رنگ در سطح شهر تهران با حضور حسین نظری معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران، جعفری مدیرکل امور خدمات شهری، مذهبی مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران و مدیران و مشاورین این حوزه صبح امروز ۲۰ آذرماه در سالن جلسات این معاونت برگزار شد.

در این جلسه حسین نظری معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران با بیان این که رنگ یکی از عناصر مهم و هویت بخش عرصه‌های شهری به شمار می‌رود که وجودش روح و جان تازه‌ای به شهر می‌بخشد و منظر شهر را به طور کل تغییر می‌دهد، گفت: براساس دستور شهردار محترم تهران در خصوص تهیه تم رنگ در فضاهای شهری پایتخت این موضوع در دستور کار قرار گرفته است.

وی در ادامه افزود: در همین راستا سازمان زیباسازی شهر تهران  با انجام نظرسنجی و استفاده از نظرات کارشناسی اساتید دانشگاه؛ کار علمی گسترده‌ای را در این خصوص انجام داده است و در نهایت چهار رنگ سبز، خاکستری، فیروزه ای و زرد به عنوان تم رنگ فضاهای شهری پایتخت به تصویب و تایید رسیده است.

نظری با بیان این که اجرای تم رنگ در پایتخت منجر به ایجاد محیط‌های شاد در منظر شهری برای حضور شهروندان عزیز خواهد شد، گفت: هر کلانشهر تم رنگ مختص به خود را تعریف کرده است و در تهیه این تم رنگ توجه به اقلیم شهر تهران مورد توجه قرار خواهد گرفت.

معاون شهردار تهران در ادامه افزود: بنابراین در یک فرایند تدریجی المان‌های شهری، مبلمان شهری، علائم ترافیکی، پل‌های عابر پیاده و... براساس تم رنگ تعیین شده رنگ‌آمیزی خواهند شد. همچنین در فاز اول اجرای این طرح و در حوزه خدمات شهری طراحی لباس کارگران فضای سبز، پاکبانان، کارگران میادین میوه و تره بار براساس این تم رنگ و با رعایت مسائل ایمنی روان شناختی و ملاحظات لازم استفاده خواهد شد.

نظری در پایان تصریح کرد: در راستای تدوین چگونگی استفاده از تم رنگ در سطح شهر تهران کارگروهی تشکیل خواهد شد که در این کارگروه مصادیق این طرح مشخص و تعریف خواهد شد.

انتهای پیام/

۲۰ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۸
کد خبر: 46564

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 10 =