تهیه کمپوست طبیعی از برگ‌های پاییزی در منطقه۱۱

شهردار منطقه ۱۱ از برنامه این منطقه برای تهیه کمپوست طبیعی از برگ‌های پاییزی خبر داد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۱، سیدمحمد موسوی، شهردار منطقه گفت: طرح جمع‌آوری برگ‌های درختان که از جمله برنامه‌های نگهداشت صبحگاهی خدمات شهری است، با توجه به فصل خزان و برگ‌ریزان در منطقه ۱۱ به اجرا در آمد.

موسوی هدف از این اقدام را تهیه کمپوست طبیعی و ارگانیک از این برگ‌ها خواند و افزود: این طرح را کارگران خدمات شهری با مخازن ۱۲۰ لیتری در برنامه‌های صبحگاهی خود به اجرا گذاشتند.

وی با بیان اینکه درختان، مواد غذایی را از خاک جذب می‌کنند و به سطح برگ می‌آورند، ادامه داد: درختان با کمک انرژی خورشید از این طریق، عمل فتوسنتز را انجام می‌دهند و به همین دلیل، برگ‌های درختان بهترین مواد برای تبدیل‌شدن به کود عالی و کمپوست به شمار می‌روند.

شهردار منطقه ۱۱ استفاده از کمپوست را کمک به ارتقای ساختار خاک و تقویت محتوای آن دانست و گفت: این اقدام سبب می‌شود خاک مدت‌زمان بیشتری بتواند آب را در خود نگه دارد و اجرای آن در بالابردن کیفیت آبیاری نیز تأثیر بسزایی دارد.

وی همچنین بیان کرد: از دیگر اهداف اجرای طرح یادشده، جمع‌آوری برگ‌های ناشی از خزان درختان در معابر شهری و استفاده مطلوب و جلوگیری از آتش‌زدن آنها و در نتیجه جلوگیری از آلودگی محیط‌زیست است.

انتهای پیام/

۲۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۱
کد خبر: 46624

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 3 =