منطقه ۱۱ ؛ پیشرو در نوسازی بافت فرسوده

شهردار منطقه ۱۱ تعداد پروانه‌های ساخت صادرشده این منطقه را در ۸ ماهه اول سال، ۳۷۴ مورد خواند و گفت: از آنجا که ۲۹۴ مورد از این تعداد در بافت فرسوده واقع شده، منطقه ۱۱، منطقه پیشرو در نوسازی بافت فرسوده شناخته شده است.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۱، سیدمحمد موسوی، شهردار منطقه از رونق ساخت‌وساز به‌ویژه در بافت‌های فرسوده این منطقه خبر داد و درباره روند نوسازی بافت‌های فرسوده در منطقه گفت: تعداد پروانه‌های صادرشده از ابتدای سال تاکنون ۳۷۴ مورد بوده که از این تعداد ۲۹۴ مورد در بافت فرسوده واقع شده است.

موسوی افزود: باتوجه به این تعداد پروانه صادرشده در بافت فرسوده، در ۸ ماهه اول سال، ۸۴ درصد پیشرفت نسبت به شاخص‌های سازمان نوسازی داشتیم و به همین دلیل نسبت به سایر مناطق پیشرو بوده‌ایم.

وی با اشاره به آمار سال گذشته نیز بیان کرد: این در حالی است که در سال ۱۴۰۱ جمعاً ۳۰۳ پروانه ساخت در این منطقه صادر شده بود که ۲۱۲ مورد از آنها در بافت‌های فرسوده و ۹۱ مورد خارج از بافت فرسوده بود؛ بنابراین در سال جاری شاهد افزایش ۱۲۰ درصدی در صدور پروانه ساخت‌وساز و افزایش ۱۳۰ درصدی در پروانه‌های صادرشده در بافت‌های فرسوده‌ایم.

شهردار منطقه ۱۱ شهر تهران سپس به موضوع تجمیع پلاک‌های انجام‌شده در سطح منطقه پرداخت و گفت: در سال گذشته از ۲۱۲ پروانه‌ای که در بافت‌های فرسوده صادر شده، ۶۲ مورد مربوط به پلاک‌های تجمیعی بوده و در سال جاری نیز ۷۱ مورد از پروانه‌های صادرشده برای نوسازی در بافت‌های فرسوده، به صورت تجمیع پلاک بوده است.

وی با بیان اینکه برخی تجمیع پلاک‌ها در سطح منطقه شامل ۲ تا ۷ پلاک است، اما به دلیل ریزدانه‌بودن ممکن است تجمیع ۷ پلاک جمعاً به ۲۵۰ یا ۳۰۰ متر مربع تبدیل شود، یادآور شد: عرض گذر، نقش تعیین‌کننده‌ای در تعداد طبقات ساخت‌وسازها دارد؛ برای مثال اگر مساحت پلاک‌های تجمیع‌شده ۲۰۰ مترمربع و عرض گذر ۷ متر باشد، مجوز ساخت ۶ طبقه ارائه می‌شود.

به گفته موسوی، چنانچه مساحت پلاک‌های تجمیع‌شده ۲۰۰ متر یا بالاتر باشد، اما عرض گذر ۶ متر، مجوز ساخت ۵ طبقه ارائه خواهد شد.

شهردار منطقه ۱۱ درباره تأثیر ساخت‌وسازهای در حال انجام در نرخ مسکن نیز بیان کرد: اگرچه مشکلات اقتصادی یکی از موانع خرید مسکن برای شهروندان به شمار می‌رود، هم‌اکنون نسبت به سال قبل، شاهد نزول قیمت‌های مسکن به دلیل افزایش ساخت‌وسازهای صورت‌گرفته‌ایم و هرچه تقاضا برای صدور پروانه بیشتر باشد، روند کاهشی در قیمت مسکن نیز حاصل خواهد شد.

انتهای پیام/

۲۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۳
کد خبر: 46680

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 7 =