منطقه ۱۴ رتبه نخست صدور پروانه بافت فرسوده شهر تهران را کسب کرد

شهردار منطقه ۱۴ از صدور ۲۵۵ پروانه ساخت و ساز در بافت فرسوده این منطقه و کسب رتبه اول بین مناطق ۲۲ گانه شهر تهران خبر داد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۴ امیر یزدی با بیان اینکه سرعت بخشی به نوسازی بافت فرسوده همواره از اولویت های مهم مدیریت شهری بوده است گفت: بنا بر ارزیابی سازمان نوسازی شهر تهران بیشترین تعداد پروانه‌های ساخت و ساز بافت فرسوده در بین مناطق ۲۲ گانه شهر تهران طی بازه زمانی ۸ ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه در سال گذشته در منطقه ۱۴ صادر شده است.

یزدی با اشاره به اینکه طی هشت ماهه نخست سال جاری تعداد ۲۵۵ پروانه ساخت و ساز در بافت فرسوده صادر شده است، افزود: به منظور اجرای بند ۲_۱۵ ضوابط و مقررات طرح تفصیلی یکپارچه شهر تهران مصوبه مورخ ۱۳۹۸/۰۲/۳۰ شورای عالی شهرسازی و معماری ایران و در راستای دستورالعمل ابلاغی ضوابط خاص احداث بنا در بافت فرسوده و ناکارآمد شهر تهران مطابق بند ۳ صورتجلسه شماره ۶۴۲ کمیسیون ماده پنج بیشترین تعداد پروانه‌های ساختمانی طی سال جاری در بافت فرسوده صادر شده است.

وی هدایت و نظارت بر ساخت و سازهای درون‌شهری را یکی از اصلی ترین وظایف شهرداری برشمرد و گفت: از ابتدای سال تاکنون ۷۷۱ پروانه ساختمانی در این منطقه صادر شده است که گام بلندی در رونق ساخت و ساز و جبران کمبودها در موضوع مسکن به شمار می آید.

یزدی به رتبه پنجم منطقه ۱۴ به لحاظ عرصه بافت فرسوده مسکونی شهر تهران اشاره کرد و یادآور شد: سرعت بخشی به نوسازی بافت فرسوده از اهمیت بسزایی برخوردار است که تلاش کردیم با لحاظ ضوابط و مقررات طرح تفصیلی یکپارچه شهر تهران و مصوبات شورای عالی شهرسازی و معماری ایران و در راستای دستورالعمل ابلاغی کمیسیون ماده پنج روند نوسازی بافت فرسوده را سرعت ببخشیم.

انتهای پیام/

۲۳ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۸
کد خبر: 46695

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 0 =