رابطه مردم و مسئولان باید دوسویه باشد

مشاور شهردار تهران از ارتباط یکسویه با مردم انتقاد کرد و گفت: متاسفانه بین مردم و مسئولان ارتباط موثر وجود نداشته در حالیکه رابطه درست، رابطه‌ای دوسویه است و ایجاد «شبکه شهر» به تعامل دوسویه شهرداری و شهروندان کمک می کند.

مصطفی کاظمی ، مشاور عالی و مدیرکل حوزه دفتر شهردار تهران ، در مراسم گشایش شبکه شهر با بیان این مطلب گفت: در این مدت که در شهرداری حضور دارم، شاهد تحول مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل  از نظر حجم و ‌کیفیت فعالیت ها بودم، تغییر و ‌تحولات‌ خوبی در این مرکز صورت گرفته و ایجاد شبکه شهر اتفاق مثبت دیگری است که به تعامل دوسویه منجر می شود.

او بر لزوم ارتباط درست با مردم تاکید کرد و گفت: متاسفانه ارتباطات مدیران و مسئولان با مردم یکسویه شده و ارتباطی وجود ندارد در حالی که رابطه صحیح، رابطه‌ای دوسویه است. به میزانی که مدیران از مردم و انتقال پیام آنها فاصله گرفتند به همان میزان در حال تلاش هستیم تا خود را به مردم نزدیک کنیم.

به گفته او؛ یکی از مهمترین وظایف روابط عمومی‌ کم کردن فاصله میان مدیران و مردم است؛ اما واقعیت این است که روابط عمومی‌ها حرف‌ها و پیام‌هایی را انتقال می‌دادند که به ذائقه مدیران و روسا خوش بیاید. 

کاظمی گفت: رابطه واقعی با مردم را از دست دادیم و آن را گم کرده ایم؛ چرا که از دریچه ذهن خود با مخاطبان ارتباط برقرار و بر همان اساس نتیجه گیری می کنیم که در این صورت مدیران ارتباط واقعی را از دست می‌دهند.

مشاور عالی و مدیرکل حوزه ریاست شهردار تهران، به نقش موثر شهرداران نواحی در ارتباط‌گیری با شهروندان اشاره کرد و گفت: معمولا در نشست‌ با شهرداران نواحی این موضوع مطرح میشود که اگر شهرداران نواحی در محلات قدم بزنند اما کسبه محل آنها را نشناسند، اتفاق خوبی نیست و اینکه شهرداران نواحی، اهالی، نخبگان، شهدای محل و ... را نشناسند به این معنی است که ارتباط با مردم ندارند. در حالیکه وظیفه شهرداران نواحی فقط رسیدگی به نظافت و جلوگیری از ساخت و ساز غیر مجاز نیست، بخشی از وظیفه آنان برقراری رابطه با مردم محله و ناحیه است.
  به گفته او؛ نباید به پل ارتباطی نیاز داشته باشیم، چرا که پل نشانه فاصله است، بلکه باید تجربه مستقیم ارتباطی با مردم داشته باشیم.

کاظمی با بیان اینکه خیال پردازی فرصت داشتن یک ارتباط واقعی را از ما می‌گیرد، به مدیران توصیه کرد: هوشیار باشیم و خودمان را رصد کنیم تا در دام خیال‌پردازی‌ها نیافتیم و به شنیدن حرف های واقعی عادت کنیم.

۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۰
کد خبر: 467

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 10 =