۲۵ آذر ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۹
کد خبر: 46721
یکپارچگی در ارجاع کار مهندسان حقیقی و حقوقی نظام مهندسی ساختمان استان تهران

حمید رضا صارمی معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران طی یادداشتی در کانال شخصی خود به بررسی مسئله یکپارچگی در ارجاع کار مهندسان حقیقی و حقوقی نظام مهندسی ساختمان استان تهران پرداخت.

به گزارش شهر، حمید رضا صارمی معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران در کانال شخصی خود نوشت:

چندسالی است که ارجاع کار به مهندسان سازمان نظام مهندسی ساختمان  با چالش‌هایی مانند محدودیت در ارجاع روبرو و حل آن دغدغه اکثر همکارانمان در سازمان بود.

 لذا برای رفع این چالش و  با تاکید بر ضرورت اجرای کامل «ماده ۱۲ آیین نامه اجرایی قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان» و در راستای اجرای مفاد این ماده قانونی، جلسات مشترکی با سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران و سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات و معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران برگزار شد که در نهایت خوشبختانه صف ارجاع کار نظارت مهندسان ناظر حقیقی و حقوقی یکپارچه گردید.

 بر این اساس،  محدودیت حداکثر متراژ ۳۵۰۰ مترمربع موجود در ارجاع نظارت مهندسان حقیقی اعم از عمران، معماری، تاسیسات برقی و مکانیک نیز رفع شده است  و مهندسان حقیقی از تاریخ بیستم آذر ماه سال جاری می توانند براساس جدول طبقه بندی صلاحیت برای هر یک از گروه های ساختمان نسبت به ارائه خدمات نظارتی و استعلام برگ تعهدات ضمن رعایت کنترل ظرفیت و صلاحیت اقدام نمایند.

انتهای پیام/

۲۵ آذر ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۹
کد خبر: 46721

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 1 =