واقعی‌سازی برآورد درآمد و هزینه در بودجه سال ۱۴۰۳ سازمان‌ها و شرکت‌های شهرداری تهران

مدیرکل برنامه و بودجه شهرداری تهران از از اجرا و پیاده‌سازی سیاست‌گذاری‌های جدید بودجه‌ای سال ۱۴۰۳ خبر داد و گفت: طی تعامل با سازمان‌ها، شرکت‌ها و موسسات شهرداری، بنا داریم درآمد و هزینه این مجموعه‌ها را در پیش‌بینی بودجه سال آینده به صورت دقیق و واقع بینانه برآورد کرده و شفافیت و حاکمیت انضباط مالی را محقق کنیم.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی اداره کل برنامه و بودجه شهرداری تهران، امیر شهرابی در نشست آموزشی شیوه نامه تهیه و تنظیم و اجرای بودجه سازمان ها، شرکت‌ها و مؤسسات شهرداری تهران اظهار داشت: این نشست در راستای تعامل و هماهنگی به منظور تشریح شیوه نامه تهیه و تنظیم و اجرای بودجه سازمانها، شرکتها و موسسات شهرداری و نظارت برآن تشکیل شده تا ضمن اینکه افراد اجرایی در جریان تغییرات فرم ها و فرایند جدید آن قرار گیرند؛ پیاده سازی استراتژی جدید بودجه ای در سازمانها و شرکت ها نیز با کمترین چالش پیش برود.

وی با اشاره به ساماندهی نظام بودجه ریزی و اصلاح فرآیندهای موجود درسازمان ها و شرکت ها افزود: اصلاح نظام بودجه ریزی در راستای ایجاد شفافیت، انضباط مالی و نظارت پذیری بر بودجه سازمان ها، شرکت ها و موسسات وابسته شهرداری تهران از سال گذشته آغاز و در بودجه سال جاری لحاظ شده و امسال نیز به صورت دقیق تر در بودجه مصوب سال ۱۴۰۳ شهرداری تهران تجلی می یابد.

مدیرکل برنامه و بودجه شهرداری تهران اعلام کرد: برای رفع چالش های وضع موجود در تدوین، اجرا و نظارت بر بودجه سازمانها و شرکتها، اقداماتی چون بازنگری، اصلاح و بهبود فرم های بودجه سازمان ها و شرکت ها و همچنین ساماندهی هزینه های مربوط به نیروی انسانی صورت گرفته و امیدواریم با پایه گذاری صحیح، فرایند بودجه ریزی جدید سازمان ها و شرکت ها را به سمت شفافیت بیشتر پیش ببریم.

وی با بیان اینکه برآورد درآمدها و منابع داخلی سازمانها و شرکت ها باید به صورت واقعی پیش بینی شود، افزود: در این راستا نکاتی چون پیش بینی مصارف به صورت واقع بینانه و متناسب با عملکرد و توان اجرایی مجموعه، تناسب پیش بینی اعتبار ردیف های قراردادی با مبلغ قراردادهای منعقده، تفکیک هزینه های اداری و عملیاتی، پیش بینی اعتبار در ردیف های اختصاصی صرفا برای سازمان ها و شرکت ها و موسسات مشمول باید رعایت شود.

شهرابی، حاکمیت انضباط مالی را یکی از سیاست های شهردار تهران عنوان و تصریح کرد: ما به دنبال ایجاد خدشه در ساختار فعلی نیستیم بلکه درصدد تقویت شفافیت مالی، تحقق عدالت محوری و ارتقای انضباط مالی در مجموعه شهرداری هستیم تا چرخه مدیریت، کنترل و نظارت بر بودجه تمام بخش های شهرداری تهران به درستی هدایت شود.

 وی، ساماندهی فرایند بودجه ریزی سازمان ها و شرکت ها را مقدمه چینی برای بودجه ریزی سال آتی دانست و اعلام کرد: بر اساس برنامه ریزی ما، سال ۱۴۰۱فراهم سازی زیرساختها، سال ۱۴۰۲ تغییر فرایندها و سال ۱۴۰۳ تدقیق بودجه ای صورت می گیرد و طی فرایند ۳ ساله چارچوب سازمان ها و شرکت های تابعه شهرداری تهران مشخص و شفاف خواهد شد.

به گفته شهرابی، مدل بودجه ریزی جدید ایجاب می کرد فرایند اجرای کار به صورت تعاملی و ارتباط دوسویه بین ستاد و سازمان ها-شرکت ها پیش برود. از این رو در نیمه نخست امسال طرح بازدید از سازمانها و شرکتها در قالب چهارشنبه‌های همدلی واتحاد اجرا شد که خوشبختانه نتایج خوبی در برداشت و ثمرات آن را در شفافیت بودجه سال ۱۴۰۳ سازمانها و شرکت ها مشهود خواهد بود.

در ادامه، کامران سلطانی معاون اداره کل برنامه و بودجه نیز از ساماندهی هزینه های نیروی انسانی سازمان ها، شرکت ها و موسسات شهرداری تهران خبر داد و گفت: امسال یکپارچه سازی و تجمیع آن در ۷ ردیف به منظور ساماندهی، سهولت اجرا و نظارت بر بودجه انجام شده است.

سلطانی، ضمن تشریح تغییرات ایجاد شده در راستای شفافیت بودجه ای، تلاش برای به روزرسانی، تکمیل و تدقیق فرم های جدید بودجه سال ۱۴۰۳ را از مدیران بودجه و مالی سازمان ها، شرکت ها و مؤسسات خواستار شد.

در پایان این نشست نیز، مدیران بودجه و مالی و کارشناسان بودجه سازمان ها، شرکتها و مؤسسات شهرداری تهران، پرسش ها، ابهامات و دغدغه های کارشناسی خود را در خصوص اجرای شیوه نامه مذکور مطرح کردند.

انتهای پیام/

۲۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۳
کد خبر: 46725

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 3 =