هیچ‌یک از املاک شهرداری بدون مولدسازی واگذار نمی‌شود/ دریافت تسهیلات برای توسعه حمل و نقل عمومی از محل مولدسازی

مدیرعامل سازمان املاک و مستغلات شهرداری تهران گفت: در حال حاضر هیچ‌یک از املاک و زمین‌های شهرداری بدون مولدسازی واگذار نمی‌شود و املاک باید به بهترین شکل مولدسازی، بارگذاری و سپس واگذار شود.

ابوذر مختاری، مدیرعامل سازمان املاک و مستغلات شهرداری تهران در گفت‌وگو با خبرنگار شهر، با بیان اینکه امروز اداره شهر به صورت تک بعدی میسر نیست، اظهار کرد: وقتی در شهری با این جمعیت و این وسعت می‌خواهیم اقدامی انجام دهیم باید پیوست اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و دیگر بخش‌ها را برای آن اقدام در نظر بگیریم.

مدیرعامل سازمان املاک و مستغلات شهرداری تهران با اعلام اینکه در مولدسازی هنوز خاستگاه مردم برای سرمایه‌گذاری حوزه مسکن است، یادآور شد: با توجه به شرایط تورم، حاکمیت در این حوزه دغدغه‌هایی دارد و تکالیفی از سوی دولت برای بانک‌ها مشخص شده است.

وی ادامه داد: ما با چند بانک به ویژه بانک شهر توافق کردیم که چند ملک را با حداکثر بارگذاری ممکن بر اساس ضوابط معاونت شهرسازی و آنچه قانون در طرح تفصیلی مشخص کرده به عنوان معوض بدهی‌ها واگذار کنیم؛ به‌طوریکه بخشی از بدهی بانک‌هایی که بیش از ۷۰ همت در سالهای اخیر از شهرداری تهران طلبکار هستند، به این روش مستهلک شود.

مختاری تاکید کرد: بانک‌ها نیز موظف هستند، زمین‌های دارای کاربری‌های خاص به ویژه مسکونی را در پروژه‌های مشارکتی، ساخت مسکن، فروش متری، واحدی و مدل‌های مختلف به کار بگیرند و بر اساس تکالیفی که از سوی حاکمیت دارند، در بازار مسکن نقش‌آفرینی کنند.

وی افزود: از این مسیر؛ هم ما بدهی خود را پرداخت کرده‎ایم، هم معوض پرداخت بدهی تسهیلات جدید برای توسعه حمل و نقل عمومی و پروژه‌های اولویت‌دار دریافت می‌کنیم و هم بانک زمین‌هایی با کاربری مسکونی، تجاری و اداری را در قالب فرآیندهای سرمایه گذاری از جمله فروش متری و توکنایز به بخش خصوصی واگذار می‌کند؛ نقطه هدف این است که خدمات با کمترین واسطه به مصرف کننده ارائه شود.

مدیرعامل سازمان املاک و مستغلات شهرداری تهران تأکید کرد: در حال حاضر هیچ یک از املاک و زمین های شهرداری بدون مولدسازی واگذار نمی شود و املاک باید به بهترین شکل مولد، بارگذاری و سپس واگذار شود؛ اقدامی که در راستای مولدسازی و واگذاری تا امروز انجام دادیم و تا پایان سال نیز تداوم خواهد داشت، بالغ بر ۳۰ همت است.

وی با اعلام اینکه تسهیلات جدیدی از این مسیر دریافت شده است، یادآور شد: اخیراً در حوزه حمل و نقل به ویژه برای خرید اتوبوس از محل مولدسازی تسهیلاتی دریافت شده است.

انتهای پیام/

۲۷ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۱
کد خبر: 46737

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 1 =