تسهیل انتقال صورت‌حساب‌های شهرداری به سامانه‌ امورمالیاتی

سازمان فاوای شهرداری تهران با ایجاد «کارتابل ارسال اطلاعات صورت‌حساب الکترونیکی» امکان ارسال فاکتورهای ثبت شده در سیستم جامع مالی شهرداری تهران به سامانه‌ مودیان مالیاتی را برای بدنه‌ شهرداری تهران فراهم کرد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران، در جلسه‌ای که با حضور مدیرکل امور مالی و اموال شهرداری، مهدی رضایی‌فر، روسای حسابداری و معاونین مالی مناطق، سازمان‌ها و شرکت‌های شهرداری و همکاران سازمان فاوا برگزار شد، از ارتباط سیستم جامع شهرداری و سامانه‌ی مودیان مالیاتی رونمایی شد.

قابل ذکر است سازمان امور مالیاتی، اقدام به تعیین ضرب‌الاجل برای ثبت گزارش‌های فصلی شهرداری تهران کرده بود این در حالی است که تمامی صورت‌حساب‌ها و فاکتورها در سیستم جامع مالی شهرداری تهران ثبت شده بود.

در این راستا کارشناسان سازمان فاوای شهرداری تهران با استفاده از مستندات مربوط به API سامانه‌ مودیان، موضوع انتقال اطلاعات صورت‌حساب‌ها و فاکتورها را از سیستم جامع مالی شهرداری تهران به سامانه‌ی مودیان مالیاتی بررسی کردند و مقرر شد با استفاده از کارتابل، اطلاعات به‌صورت الکترونیکی منتقل شده و با استفاده API سامانه‌ امور مالیاتی و بهره گیری از توکن سخت‌افزاری، کار ثبت صورت‌حساب‌های الکترونیکی شهرداری تهران انجام شود.

گفتنی است اقدام به‌موقع سازمان فاوا در مهلت زمانی مقرر، از پرداخت رقم‌ قابل توجه جریمه‌های سنگین مالیاتی برای شهرداری تهران جلوگیری کرده است.

انتهای پیام/

۲۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۹
کد خبر: 46755

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 6 =