۲۸ آذر ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۳
کد خبر: 46819

 ابلاغ دستورالعمل طراحی نماهای ساختمانی رو به فضاهای سبز همگانی

حمیدرضا صارمی، معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران
 ابلاغ دستورالعمل طراحی نماهای ساختمانی رو به فضاهای سبز همگانی

استفاده از «ظرفیت فضاهای سبز عمومی» یکی از فرصت‌های حیاتی برای «شهر تهران» است که می‌تواند بر ارتقاء کیفیت زندگی شهروندان تاثیر بسزایی داشته باشد.

استفاده از "ظرفیت فضاهای سبز عمومی" یکی از فرصت‌های حیاتی برای "شهر تهران" است که می‌تواند بر ارتقاء کیفیت زندگی شهروندان تاثیر بسزایی داشته باشد. حال  بی‌تفاوتی پلاک‌های مجاور به فضاهای سبز همگانی نسبت به این همسایگی منجر به هدر رفتن فرصت‌ها طراحی از یک سو و از سوی دیگر بسترساز تبدیل شدن فضاهای سبز به فضاهای ناایمن شهری شود.

در همین راستا و با توجه به ضرورت این مهم معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران با ابلاغ دستورالعمل" طراحی نماهای ساختمانی رو به فضاهای سبز همگانی"، این بستر را فراهم کرده تا صاحبان املاکی که در همسایگی پارک ها و فضاهای سبز سکونت دارند با ایجاد پنجره یا تراس رو به پارک، از نور و منظر فضای سبز موجود بهره‌مند گردند و با این اقدام، فضاهای سبز همگانی در شرایط برخورداری نظارت اجتماعی فعال پلاک‌های مجاور و مشرف، امنیت و رونق بیشتری را تجربه می‌کنند و املاک مجاور و مشرف به فضای سبز از امکانات نورگیری و چشم‌انداز بی رقیب و ارزش‌افزا بهره‌مند می‌شوند.

 به موجب این دستورالعمل  اسناد ملاک عمل کنونی مربوط به آن دسته از فضاهای سبز همگانی تجهیز شده یا جرائم قانونی آنها و انواع محوطه‌ها و گذرهایی می‌شود که از نظر ثبتی در تملک شهرداری بوده و یا با تایید سازمان املاک و مستغلات و یا ادارات املاک و مستغلات مناطق ۲۲ گانه در تملک شهرداری قرار گرفته و دارای کاربری تثبیت شده فضای سبز باشد.

انتهای پیام/

۲۸ آذر ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۳
کد خبر: 46819

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 11 =