شکست انحصار نظارت؛ سامانه یکپارچه ارجاع کار رونمایی شد

سامانه یکپارچه ارجاع کار نظارت در استان تهران رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار شهر، آیین رونمایی از سامانه یکپارچه ارجاع کار نظارت در استان تهران صبح امروز -۲۸ آذرماه ۱۴۰۲- با حضور رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران و مدیرکل معماری شهرداری تهران برگزار شد.

با راه‌اندازی این سامانه و در تفاهم با شهرداری تهران و سازمان نظام مهندسی، صفوف ارجاع کار نظارت برای همه شخصیت‌های حقیقی و حقوقی یکسان می‌شود. پیش‌تر نظارت ساختمان‌هایی با زیربنای بالای ۳۵۰۰ مترمربع تنها در انحصار ناظران حقوقی قرار داشت.

حمزه شکیب رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان در این مراسم بابیان آنکه وظیفه شورای مرکزی فراهم کردن امکان تأمین کار به صورت عادلانه برای همه مهندسان ساختمان است، اظهار داشت: در بیشتر استان‌های کشور مشکلی بابت ارجاع کار نظارت میان ناظران وجود ندارد.

وی با تأکید بر آنکه در پایتخت به دلیل تفکیک صف نظارت حقیقی‌ها و حقوقی‌ها گرفتاری‌های زیادی ایجاد شده بود، اظهار داشت: امیدواریم با رونمایی از سامانه جدید و یکپارچه‌سازی صفوف نظارت، علاوه بر افزایش شفافیت، مشکلات صنعت ساختمان کاهش پیدا کند. در این سامانه همه کارهای ارجاع‌شده به مهندسان به‌صورت شفاف قابل رؤیت است.

حامد سلیمی مدیرکل معماری شهرداری تهران نیز با استقبال از راه‌اندازی این سامانه، بیان داشت: امیدواریم به‌زودی با تبیین و آموزش امکانات سامانه، موضوعات فعالان صنعت ساختمان و مهندسان ناظر به حداقل برسد.

انتهای پیام/

۲۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۳
کد خبر: 46850

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 9 =