نشست صمیمانه شهردار منطقه ۱۶ با شهرداران مدارس

نشست صمیمانه شهردار منطقه ۱۶ با شهرداران مدارس نواحی شش گانه با حضور معاونین امور اجتماعی و فرهنگی، برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی، شهرداران نواحی و جمعی از مدیران آموزش و پرورش در سالن جلسات دفتر شهردار منطقه برگزار شد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۶، طی نشستی صمیمانه با حضور محمد امین سالاری پور شهردار منطقه و ۲۰ نفر از شهرداران مدارس منتخب سطح منطقه، موضوع تبیین سیاست ها و راهبردهای مدیریت شهری در امور اجرایی و نحوه فعالیت در طرح من شهردارم ۲ مطرح شد.

شهردار منطقه در این جلسه ضمن تأکید بر نگاه متفاوت به مجموعه آموزش و پرورش به عنوان نگاهی سیستمی اظهار داشت: تفکر رو به جلو و نگاه به آینده از جمله تأکیدات مقام معظم رهبری در گام دوم انقلاب است و استفاده از ظرفیت نخبه پروری در مدارس تا ارتقاء فرامرزی دانش، در موضوعات مختلف علمی و اجتماعی از جمله موضوعاتی است که می بایست به طور جد پیگیری کنیم.

وی افزود: ظرفیت آموزش و پرورش در مشارکت شهر، به ویژه در طرح انتخابات شهرداران مدارس فرصتی است که از طریق آن می توان موضوعات شهری و اجتماعی مدارس را به اشتراک گذاشت و این امر در تبدیل شهرداری از سازمان خدماتی به نهاد اجتماعی کمک شایانی خواهد کرد.

سالاری پور استفاده از ظرفیت ها در پدید آوری موضوعات شهری و مبحث نظارت و نگهداری توسط شهرداران مدارس را بسیار مهم برشمرد و افزود: شهرداران مدارس سفیران مدیریت شهری هستند که علاوه بر انتقال دغدغه ها و موضوعات شهری مدرسه و پیرامون آن، می توانند با روحیه ای جهادی در تأمین دغدغه های اجتماعی مدیریت شهری در دل محلات نیز مفید فایده بوده و موضوعات اجتماعی و فرهنگی مهم نظیر موضوعات تفکیک زباله از مبدأ، فرهنگ آپارتمان نشینی و در نهایت مردمی سازی اداره شهر که یکی از دغدغه های جدی مدیریت شهری است را در دل محلات ایجاد کنند.

شهردار منطقه ۱۶ در پایان خاطر نشان کرد: نتیجه این تعامل بین مدارس، محله و شهرداری آبادی محلات و گسترش فرهنگ مشارکت در بین شهروندان خواهد بود که اداره شهر را نیز آسوده تر و بهتر خواهد کرد.

انتهای پیام/

۲۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۲
کد خبر: 46869

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 2 =