ضرورت بهره‌مندی از توان داخلی و شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه آتش‌نشانی

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی شهرداری تهران گفت: با توجه به نیاز کشور به نردبان بلند در آتش نشانی اگر این مهم داخلی‌سازی شود، با یک‌سوم قیمت می‌توان آنرا تهیه کرد و مشتری هم برای آن وجود دارد.

به گزارش خبرنگار شهر، قدرت اله محمدی، مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران در مراسم گرامیداشت هفته پژوهش و فناوری که با حضور متخصصان و فعالان عرصه پژوهش و نوآوری عصر امروز -سه‌شنبه ۲۸ آذرماه ۱۴۰۲- با حضور مبتکران و مخترعان حوزه ایمنی برگزار شد، اظهار کرد: در سازمان آتش نشانی به کارهایی از جنس پژوهش نیازمندیم.

وی با بیان اینکه هر روز در آتش نشانی همکاران من به حادثه‌های جدید و نیازهای جدید برمی‌خورند، افزود: فضای کار سازمان آتش نشانی بسته نیست و می‌شود در این زمینه کار تحقیق و نوآوری کرد. ما در دانشگاه نیاز به رشته اطفا حریق داریم و بازار کار آن نیز با توجه به نیاز به آن تضمین شده است.

محمدی با اشاره به اینکه ما به ایده جدید و توسعه و تحقیق در مورد آتش‌نشانی نیاز داریم، گفت: به مهندسی معکوس در آتش‌نشانی نیاز داریم، مخالف واردات هستیم. معتقدم ما با مهندسی معکوس و ایده نو می‌توانیم نیازهای خود را برطرف کنیم.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی با اشاره به اینکه در نیروهای مسلح با استفاده از مهندسی معکوس توانستیم به دستاوردهای بزرگی دست یابیم، ادامه داد:  روزی خارجی‌ها حاضر نبودند به ما سلاح و پهپاد بدهند، اما هم اکنون با مهندسی معکوس موفق شدیم تولید کنیم.

محمدی در ادامه تصریح کرد: باید به جوانان کشور  احترام بگذاریم، جوانان ما چیزی از جوانان دیگر کشور ها کم ندارند. از این رو کمیته پژوهش در سازمان آتش نشانی راه انداختیم تا از هوش و نبوغ آتش‌نشان استفاده کنیم.

وی افزود: در هر حریق از میلیون ها لیتر آب استفاده می‌شود و شرکت های دانش بنیان می‌توانند در مورد کاهش مصرف و افزایش کیفیت آب برای خاموش کردن آتش به ما کمک کنند. کیفیت کف برای خاموش کردن آتش بسیار مهم است و کشور روسیه در این زمینه پیشرو است و شرکت های دانش بنیان می‌توانند در این زمینه هم به ما کمک کنند.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران گفت: تحقیقات صنعتی و تحقیق و پژوهش بسیار می‌تواند به ما کمک کند.

وی تاکید کرد: با توجه به نیاز کشور به نردبان بلند در آتش نشانی اگر این مهم داخلی سازی شود، با یک سوم قیمت می‌توان آنرا تهیه کرد و مشتری هم برای آن وجود دارد.

محمدی در پایان خاطرنشان کرد: امیدوارم روزی برسد که همه نیازهای سازمان آتش‌نشانی در داخل تولید شود و حتی بتوانیم صادر هم بکنیم.

به گزارش شهر، اسدی مدیرکل دفتر خدمات کسب و کار وزارت صمت، صادقی دانشیار گروه طراحی صنعتی دانشگاه علم و صنعت و یونچی کارآفرین و صادرکننده کالا (داور مسابقه تلویزیونی میدون) از جمله میهمانان این نشست بودند.

انتهای پیام/

۲۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۸
کد خبر: 46890

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 9 =