وضعیت شرکت واحد اتوبوسرانی شفاف است

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی گفت: همه سعی و تلاش ما در شرکت واحد اتوبوسرانی تهران افزایش کیفیت و کمیت خدمات‌رسانی به شهروندان است.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شرکت واحد اتوبوسرانی تهران؛ مهدی علیزاده در حاشیه بازدید از نمایشگاه حمل و نقل افزایش آسایش مردم هنگام استفاده از اتوبوس را مهمترین ماموریت شرکت واحد در دوره فعلی مدیریت شهری و شرکت واحد عنوان کرد و گفت: شرکت واحد نهادی خدمات رسان است و همواره باید به دور از جنجال های سیاسی و جناحی به آن نگریست. ما پذیرای همه انتقادات هستیم و ادعای کامل بودن نداریم اما باید انصاف داد که فاصله نقد و تخریب بسیار است.

 مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی افزود: بنده در این مدت از شورای شهر چیزی جز همراهی و همدلی ندیده ام ولی از برادری که سال های متمادی خود سکاندار حمل و نقل شهرداری تهران بوده و به خوبی از چالش ها و مشکلات آگاهی دارد و از سویی نسبت به خواب ۱۰ ساله شرکت واحد در سال های گذشته اطلاع دارد انتظار همراهی و همدلی داریم نه آنکه با آمارهای ضدونقیض خوراک رسانه های ضدانقلاب را تامین و اسباب ناامیدی مردم و غفلت از خدمات انجام گرفته را فراهم کنند.

وی گفت: وضعیت شرکت واحد بسیار شفاف است و مدام به مردم و رسانه ها گزارش می دهیم اما در تعجبم رسانه هایی که حاضر به انتشار یک خط از تفاوت این دوره مدیریت شهری با دوره دوچرخه سوارها نیستند، چطور از برخی سخنان دوستان ما علیه ما سوءاستفاده می کنند.

علیزاده بیان کرد: انصاف باید داد که در دوره فعلی شورای شهر همکاری و همراهی بسیار بالایی با مجموعه شرکت واحد صورت گرفته و بنده همواره خود را قدردان و پاسخگوی انتقادات اعضای محترم شورای شهر دانسته ام ولی برخی حرف ها سبب دلخوری همکاران بنده در شرکت واحد می شود که از باب مسئولیت مکلف به پاسخ دادن به آنها برخلاف میل باطنی هستم.

مدیرعامل شرکت واحد عنوان کرد: در صدا و سیما و رسانه های دیگر به صراحت گفته ایم که دریافت هرگونه وجه نقد توسط رانندگان شرکت واحد در صورت خرابی دستگاه های کارت خوان ما ممنوع است. با این وجود ما به این نیز اکتفا نکرده و بازرسی های ویژه ای از خطوط داریم که در صورت مشاهده هرگونه تخلف بلافاصله با راننده برخورد و پرونده شخص به کمیته انضباطی ارسال می گردد.

علیزاده تصریح کرد: ناگفته نماند که بحث تخلفاتی مثل دریافت وجه نقد توسط راننده تخلف جدیدی نیست اما در دوره فعلی مدیریت شهری و شرکت واحد نظارت بالا سبب شده تا این موضوع به حداقل برسد. علاوه بر اینها هم سامانه ۱۳۷ پلاس و هم سامانه همیار اتوبوس امکان گزارش تخلف رانندگان را فراهم کرده است و ما در این زمینه با هیچ کس تعارف نخواهیم داشت.

معطلی ۴۵ دقیقه ای مسافر در خط ونک-تجریش؟

مدیر عامل شرکت واحد در ادامه گفت: درباره بحث معطلی شهروندان در مسیر ونک به تجریش هم باید گفت که در ساعات پیک مسافر سرفاصله اعزام اتوبوسهای خط ۱۵۲(پایانه معین-پارک وی) ۲ دقیقه و پس از آن به ۳و۴ دقیقه می رسد. این را نیز باید اضافه کنیم که اگر انتقادی نیز هست شرکت واحد در حلقه آخر این انتقاد قرار دارد نه اول چرا که ورود سواری در لاین ویژه و مسدود شدن مسیر به همین دلیل باعث ترافیک در لاین ویژه و افزایش زمان سفر در محدوده ایستگاه میرداماد تا پارک وی شده که این موضوع همه روزه در ساعات پیک ترافیک مشهود است. طبیعی است با صدور مجوز سواری به خط ویژه یا چراغ قرمزهای چند دقیقه ای امکان افزایش زمان رسیدن اتوبوس به ایستگاه به چند دقیقه بیشتر وجود دارد ولی بیان این نکته که ۴۵ دقیقه اتوبوسی وارد ایستگاه نشده قابل پذیرش نیست.

علیزاده افزود: از سویی به جهت عدم وجود لاین ویژه حدفاصل پارک وی تا میدان تجریش همه روزه در ساعات پیک شاهد ترافیک سنگین در محدوده یاد شده می باشیم که زمان سفری معادل ۶۰ دقیقه دارد و این از اختیارات شرکت واحد خارج است.

تعداد تراکنش های روزانه شرکت واحد چقدر است؟

علیزاده در ادامه با اشاره به سخنان یکی از اعضای شورای شهر درباره ۲۲۰۶ دستگاه کارت خوان غیرفعال در ایستگاههای اتوبوس گفت: تعداد ۲۲۰۶ دستگاه کارت خوان قدیمی روی اتوبوس فعال و در حال بهره برداری است که به اشتباه و سهوا از سوی عضو محترم شورا غیرفعال تلقی شده است. ضمن اینکه باعنایت به اینکه ۳۰% از پرداخت مابه التفاوت به بخش خصوصی براساس تراکنش های ثبت شده می باشد، بنابراین تمامی دستگاههای کارت خوان در اتوبوس ها فعال می باشند.

مدیرعامل شرکت واحد در ادامه گفت: دوستان گفته اند که تعداد تراکنس های فعلی ۳۶۰ هزار عدد به صورت روزانه می باشد که بنابر فرمایش آنها باید یک و نیم میلیون باشد در حالی که در سال ۱۳۹۸ (قبل از کرونا) که بهترین شرایط سال های اخیر را داشته ایم، تعداد تراکنش ثبت شده روزانه بطور متوسط بالغ بر ۱,۲۳۰,۰۰۰ عدد بوده است. این در حالی است که با توجه به شیوع ویروس کرونا و تغییر رفتار شهروندان در استفاده از وسائط حمل و نقل عمومی که منجر به روند کاهشی تقاضای سفر و به تبع آن کاهش تراکنش ها ثبتی شده است. در سال جاری تعداد تراکنش ثبت شده روزانه در دستگاه های کارتخوان بطور متوسط بالغ بر ۵۷۵,۰۰۰ نفر در روز است

.علیزاده درباره توقف ۱۵۱ دستگاه اتوبوس غیرفعال هم گفت: درخصوص ۱۵۱ دستگاه اتوبوس غیر فعال، آماده واگذاری به بخش خصوصی است. ضمناً تا قبل از واگذاری با توجه به کیفیت پایین اتوبوس های آتروس ایران خودرو، صرفا بصورت پشتیبان در خطوط در حال بکارگیری است.

علیزاده در ادامه با اشاره به طرح موضوع استخدام ۱۱۵۰ نفر کارمند در شرکت واحد بدون داشتن گواهینامه پایه یک گفت: در سال ۱۴۰۰ مجوز جذب ۴۵۰ نفر هادیان اخذ شده، در سال ۱۴۰۱ مجموعا مجوز ۵۰۰ نفر حامیان اخذ شده که با قاطعیت تاکید می کنم که تمامی این رانندگان دارای گواهینامه پایه یکم هستند و در سال ۱۴۰۲ از طریق اداره کل سرمایه انسانی شهرداری تهران ۲۰۰ نفر نیروهای تبدیل وضعیت ایثارگری بعنوان راننده معرفی شده اند که در حال آموزش و بکارگیری بر روی ناوگان اتوبوسرانی هستند.

انتهای پیام/

۲۹ آذر ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۴
کد خبر: 46898

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 2 =