اتمام مرمت عمارت وثوق‌الدوله تا پایان سال + جزییات باززنده‌سازی

مدیرعامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران گفت: تلاش ما بر این است تا پایان سال مرمت عمارت وثوق‌الدوله به اتمام برسد.

سیدمحمد ناظم رضوی، مدیرعامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران در گفت‌وگو با خبرنگار شهر درباره آخرین وضعیت این پروژه گفت: پروژه وثوق الدوله در حال مرمت است؛ طرح مرمت تهیه شده و انتخاب پیمانکار انجام شده است. به طوری که در حال حاضر پیمانکار مشغول انجام عملیات اجرایی و مرمت بناست. ‌امیدواریم تا پایان امسال بر اساس قرارداد عملیات مرمت پروژه به پایان برسد.

وی با بیان اینکه پس از مرمت، عملیات باز زنده‌سازی و احیای عملکرد را پیش خواهیم گرفت، عنوان کرد: اگر بنا باشد این عمارت تبدیل به موزه بشود، موزه‌آرایی انجام می شود و اگر قرار باشد تبدیل به فضای دیگری بشود باید اقدامات لازم برای باززنده‌سازی و تکمیل تجهیزات عمارت وثوق الدوله انجام بگیرد.

مدیرعامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران همچنین تأکید کرد: بنا به تصمیم اتخاذ شده، فرایند اجرا قطعا مدتی زمان می‌برد. البته اکنون مطالعات آن انجام گرفته و برای چند عملکرد مختلف برنامه‌ریزی شده که باید توسط مدیران شهری تایید شود.

رضوی در مورد هزینه مرمت نیز بیان کرد: باتوجه به اینکه زمانی که شروع به مرمت پروژه‌های تاریخی می‌کنیم، با موارد پیش‌بینی نشده‌ای روبه‌رو می‌شویم؛ نمی توان از حالا در این باره نظر قطعی داد. به عنوان مثال ممکن است حین مرمت با قسمت پوسیده ای مواجه شویم که ترمیم اساسی تری نیاز داشته و طبعا هزینه بیشتری لازم باشد.

وی با تاکید بر اینکه براساس برآورد ما عملیات مرمت بنا تا پایان امسال به اتمام می‌رسد و پس از آن باززنده‌سازی آغاز خواهد شد، درباره کاربری بنا بعد از باز زنده‌سازی گفت: امیدواریم عملکردی متناسب با بنا برای این عمارت پیش‌بینی شود. مواردی مانند موزه زنان یا مرکز خلاقیت بانوان برای این بنا پیش‌بینی شده است؛ چراکه عمارت در مجاورت بوستان مادر و کودک قرار دارد. بنابراین بنا داریم موضوعی متناسب با عملکرد این بوستان برای عمارت وثوق الدوله ارائه شود. به طوری که احتمالاً این عمارت تبدیل به مجموعه ای فرهنگی با عملکرد چندگانه می شود.

انتهای پیام/

۲ دی ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۵
کد خبر: 46921

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 1 =