شب‌ یلدا را در تهران مدیریت کنید/ پرهیز از عجله و شتاب در ترددها

معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ گفت: فردای شب یلدا تعطیل است از عجله و شتاب در ترددها خودداری کنید.

به گزارش خبرنگار شهر، سرهنگ فیروز کشیر، معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ در مورد شب یلدا اظهار کرد: بین ایرانیان، رسمی  زیبا در آخرین شب پاییز به نام  شب یلدا وجود دارد که طولانی ترین شب سال نیز است و می بایست در این شب برخی از نکات ترافیکی رعایت شود تا این شب را به خوبی و خوشی سپری شود.

سرهنگ کشیر افزود: نکته مهم این است که شهروندان برای خرید شب یلدا به مراکز  و محل  های خرید مثلا برای  خرید میوه و آجیل شب یلدا مراجعه می‌کنند و این موضوع اغلب باعث ایجاد ترافیک در برخی معابر منتهی به این مراکز و محل مراجعه شهروندان می شود که باید رانندگان در محل های  مناسب پارک کرده و از  توقفات دوبله جدا خودداری کنند.

وی ادامه داد: رانندگان به این موضوع توجه داشته باشند که حتما نباید خودروی آنان دقیقا مقابل مرکز خرید و مغازه ها برای خرید پارک و پیاده شوند و شهروندان می توانند با پارک در محل مناسب و پارکینگ ها حتی اگر آنها مسافتی را نیز  کوتاه پیاده روی داشته باشند از توقف دوبله در سطح معابر خودداری کنند. ممکن است برخی از شهروندان در روزهای گذشته خرید خود را انجام داده باشند و این موضوع دلیل نمی شود بر آنکه برخی رانندگان با توقفات دوبله راه آنان را سد کرده و باعث ایجاد ترافیک شوند.

سرهنگ کشیر اضافه کرد: نکته بعدی این است که فردای شب  یلدا در سال های گذشته روز کاری بود و می بایست به محل کار مراجعه می کردیم ولی امسال فردای شب یلدا مصادف با روز جمعه است و اگر  شهروندان دورهمی و مهمانی دارند و می خواهند شبی را به خوشی و خرمی بگذرانند نباید خستگی روز خود را پس از مهمانی با رانندگی ادامه دهند و نباید با خستگی و خواب آلودگی خود رانندگی کرده و حادثه و تصادف ناگواری را رقم نزنند. شهروندان سعی کنند در همان محل استراحت لازم و کافی را داشته باشند.

معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ خاطرنشان کرد: رانندگان توجه داشته باشند که پس از اتمام مهمانی حتما مدیریت سفر خود را داشته باشند و اگر قصد تردد دارند حتما این کار را به موقع و با خیال آسوده طی کرده و با توجه به اینکه فردای این روز تعطیل است از عجله و شتاب در ترددها و رفت و آمد خودداری کنند.

انتهای پیام/

۲۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۹
کد خبر: 46927

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 5 =