تهرانی‌ها بیش از ۱۰ میلیون بار در ۱۱ ماه گذشته جریمه شدند/ پارک دوبله، مهم‌ترین عامل ایجاد ترافیک

معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ گفت: ترافیک خرید به ترافیک عادی شهر در روزهای پایانی سال اضافه می‌شود.

به گزارش خبرنگار شهر؛ سرهنگ فیروز کشیر معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ، در خصوص اعمال قانون تخلفات ساکن در شهر تهران گفت: مهم‌ترین علل و دلیل ترافیک در روزهای پایانی سال همین تخلفات ساکن مانند توقفات دوبله است.

معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ بیان داشت: در ۱۱ ماه سال جاری تاکنون ۷۵۰-۱۵۵-۱۰ ( ده میلیون صد و پنجاه و پنج هزار و هفتصد و پنجاه ) فقره اعمال قانون فقط در بحث تخلفات ساکن در شهر تهران توسط همکاران بنده صورت گرفته است. 


وی افزود: ماده ۱۶۳ آیین نامه راهنمایی و رانندگی به صراحت به موضوع تخلفات ساکن پرداخته و می گوید: توقف در فاصله ۱۵ متری چراغ های راهنمایی و رانندگی شیرهای آب آتش نشانی، ورود و خروجی مراکز اتش نشانی، پلیس و بیمارستان ها و مراکز امداد و نجات کلا ممنوع است.


سرهنگ کشیر افزود: با توجه به اینکه به روزهای پایانی سال نزدیک می شویم و شهروندان به مراکز خرید مراجعه می کنند و ترافیک در این روزها زیاد است بطبع این ترافیک هم به آن افزوده می شود و مردم در تلاش هستند بعد از اینکه از محل کار و دانشگاه و ... خارج می شوند به اتفاق خانواده به مراکز خرید مراجعه می کنند.


وی گفت: برخی مواقع راننده پشت فرمان نشسته و خانواده وی به مغازه مراجعه می کنند و می گویند الان ما سریع باز می گردیم واین دوبله ایستادن ها و توقفات و تخلفات ساکن خود باعث سد معبر و ایجاد ترافیک می شود و باعث می شود که دیگر شهروندان در یک ترافیک مصنوعی قرار بگیرند.


وی گفت: رانندگان می توانند با مراجعه به پارکینگ هایی که به هر حال در اطراف محل مراجعه وجود دارد مراجعه نموده و یا به محلی که موجب سد معبر نشود مراجعه نموده و در آن محل به صورت صحیح پارک کنند.

انتهای پیام/

۱۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۶
کد خبر: 51089

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 9 =