چه ساعتی ترافیک عصرگاهی تهران روان می‌شود؟

رییس پلیس راهور تهران بزرگ گفت: در شهر تهران ۳۷ مرکز هوشمند کنترل ترافیک نظارت تصویری داریم که به صورت شبانه روزی فعال هستند.

به گزارش خبرنگار شهر؛ سرهنگ سید ابوالفضل موسوی پور، رییس پلیس راهور تهران بزرگ در همایش پلیس با اولیا و مربیان شهر تهران -سفیران فرهنگ ترافیک-  با اشاره به سالروز  میلاد بانوی  دو عالم حضرت فاطمه زهرا (س) و فرارسیدن سالروز شهادت حاج قاسم سلیمانی و با بیان اینکه باید پلیس مدرسه و همیاران پلیس تقویت و احیاء شوند، گفت: ایراد کار اینجاست که پلیس در کارگروه ماده ۱۸ جایی ندارد . پلیس خواهان آن است که در کنار اولیاء مربیان باشد و هر کجا که مردم هستند ما هستیم چه در فضای مجازی و چه فضای حقیقی . پلیس می خواهد در کنار شهروندان و مردم عزیز باشد و همراهی آنان را داشته باشد ولی ایراد کار جای دیگر است.


وی در پاسخ به نامه یکی از حضار گفت: در کارگروه ماده ۱۸ نقشی برای پلیس در نظر گرفته نشده است و فقط در آنجا یک نقش نظارتی مانند برخورد با تخلفات و برخورد با معاینه فنی و تخلفات سرویس مدارس دارد.

رییس پلیس راهور تهران بزرگ بیان داشت: از زمانی که این مسئولیت را در این سه ماه قبول کرده ام احیای پلیس مدرسه جزء دغدغه های بنده بوده است و این موضوع نیاز به تجهیزات و همکاری اولیاء و مربیان و مدیران آموزش و پرورش و دیگر عزیزان دارد . همیار پلیس باید احیاء گردد و جزء دستور کارهای معاونت آموزش هم هست که آنرا برنامه ریزی و احیاء کند.


سرهنگ موسوی پور گفت: ما همه ساله در بحث سرویس مدارس مشکل داشتیم و امسال هم همین طور. البته امسال درست در لحظه آخر ماده قانونی عوض شد . ما در کنار شما هستیم و خواهیم بود. کودکان شما کودکان ما و عزیزان ما هم هستند. پلیس در همه زمینه ها دلسوز تر است.در بحث تصادفاتی که اتفاق می افتد و این آماری که در ۸ ماهه فوتی های ما نشان می دهد عمدتا موتورسواران و عابرین پیاده و خودروسواران هستند که همه این افراد عزیزان من و شما و جزیی از جامعه می باشند که آنان را از دست می دهیم.

وی افزود: چند هفته پیش موتورسواری در کوی نصر با دو کودک خود به صورت خلاف جهت تردد می کرد و باعث فوت آنها شد او پدر خانواده بود و با دست خود دو کودک خود را به کشتن داد . وقتی می گوییم از کلاه ایمنی استفاده نمایید و تردد خلاف جهت نداشته باشید دشمن شما نیستیم بلکه دوست شماییم و شما را از خودمان بیشتر دوست داریم.

وی اشاره ای به وضعیت آلودگی هوای پایتخت داشت و گفت: در این وضعیت می بینید که پلیس در کف خیابان ایستاده است و در این شرایط آلودگی کار ترافیکی انجام می دهد مگر او انسان نیست و نفس نمی کشد؟ پلیس زمانی که این لباس را پوشیده قسم خورده و سوگند یاد کرده است که از جان و مال و ناموس مردم محافظت کند و خون خود را در راه مردم و امنیت بدهد.

وی افزود: راهبرد خود بنده این است که در قبال حقوق مردم به هیچ وجه تعارف و شوخی نداشته باشم و به هیچ عنوان کوتاه نمی آیم. موضوعات شهروندی باید جدی گرفته شود چرا که مسائل مربوط به حقوق شهروندی و مسئولیت های اجتماعی کلا به فراموشی سپرده شده است . یک فرد خود احساس مسئولیت ندارد که حقوق دیگران و حتی خود را رعایت کند.کلاه کاسکتی که برای حفظ جان خود می بایست بر سر بگذارد را بر سر نمی گذارد. تو نان آور خانواده هستی باید احساس مسئولیت بیشتری داشته باشید.


وی بیان داشت: الان در برخی موارد اگر همکار بنده در یک پیاده رو که یک موتورسوار در حال آمدن خلاف جهت است آن را نگه دارند مردم سمت متخلف را می گیرند. پس چگونه باید این تخلفات را کنترل کرد. لباس ما سفید و این لباس صلح و دوستی است.

رییس پلیس راهور تهران بزرگ گفت: پلیس به چند روش تخلفات را اعمال قانون می کند که تخلفاتی مانند تخلفات دنده عقب و موارد مشابه در بزرگراهها و تخلفات ساکن در معابر شهری را با دوربین های نظارت تصویری از آن دست هستند و دوم اینکه همکاران بنده در معابر پر تخلف که فراوانی تخلفات ساکن در آنجا زیاد است نیز با دست افزارهایی که در اختیار دارند اعمال قانون می کنند . البته وظیفه راننده این است که تخلف نکند و وقتی فردی گواهینامه می گیرد باید به قوانین و مقررات احترام بگذارد و تخلف نداشته باشد و نباید منتظر تذکر و اعمال قانون پلیس باشد.


سرهنگ موسوی پور با بیان اینکه بیست میلیون سفر روزانه در شهر تهران در حال انجام است، گفت: بیش از ۴ میلیون موتورسیکلت و ۴ میلیون خودرو روزانه در سطح شهر تهران در حال تردد هستند و باید چقدر نیروی پلیس به صورت فیزیکی وجود داشته باشد که بتواند بر رفتار این رانندگان نظارت کند و متخلفان را جریمه نماید . فراوانی تخلفات زیاد است و ما باید به صورت مکانیزه با این تخلفات برخورد کنیم.

وی افزود: در شهر تهران ما ۳۷ مرکز هوشمند کنترل ترافیک نظارت تصویری داریم که به صورت شبانه روزی همکاران بنده با نظارتی که دارند تخلفات را نظارت و اعمال قانون می کنند. 

وی گفت: در زمان بارندگی ها شرایط از وضعیت عادی به غیر عادی تغییر پیدا می کند و متفاوت می شود و عمده مشکل ما به دلیل تجمیع مراکز آموزشی در برخی از نقاط خاص مانند دژم جو ، پاسداران ، توحیدی ، اسلامی ، موسوی ، کی نژاد ، یخچال است. برخی معابر از دهه شصت تا الان عریض نشده و گسترشی نداشته اند ولی خودتان ببینید که حجم خودروها چقدر افزایش یافته است؟ که قطعا آن باغات به مجتمع های مسکونی و تجاری تبدیل شده است ولی خیابان ها همان است. در حالی که خودروها در حال افزایش است و چندین بزرگراه هم به معابر فرعی محدوده های مناطق یک و سه وصل می شود.

رییس پلیس راهور تهران بزرگ گفت: تمام تلاش پلیس این است که در زمان بارندگی معابر شهر تهران قفل نشود.

وی درباره ترافیک توضیح داد: ترافیک در ساعت ۲۱ تا ۲۱:۳۰ به جریان عادی بازمی گردد و ترافیک روانی را با تلاش همکارانم شاهد هستیم.


سرهنگ مومنی، معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ هم در این نشست اظهار کرد: کودکان ۶ تا ۱۲ سال در تصادفات بسیار آسیب پذیر هستند.

سرهنگ فیروز کشیر نیز در جمع اولیاء و مربیان شهر تهران حضور یافت و ضمن اشاره به اینکه یکی از دغدغه های پلیس فرهنگ سازی و ارتقای فرهنگ ترافیک در بین دانش آموزان و شهروندان است، گفت: بخشی از ۱۲ درصد افزایش تصادفات که در شهر تهران داشته ایم متاسفانه به کودکان و نوجوانان بین ۶ تا ۱۲ سال بازمی گردد که شایسته است اولیاء و مربیان در مهد های کودک و مدارس به امر تربیت و آموزش و ارتقای فرهنگ ترافیک در بین دانش آموزان اهتمام بیشتری بورزند چرا که مدرسه خانه دانش آموزان است و اولیاء و مربیان تا می توانند برای ارتقاء فرهنگ ترافیک در بین دانش آموزان از این فرصت استفاده کافی و لازم را ببرند.

 وی ادامه داد : در ۹ ماهه سال جاری حدود ۱۴ میلیون وسیله نقلیه و  یک میلیون و صد هزار موتورسوار متخلف به‌دلیل انجام تخلفات مختلف اعمال قانون شده اند . همچنین ۸۲۰۰ مورد تخلفات ساکن و ۲۴۷۱۲ خودروی دودزا نیز مورد اعمال قانون قرار گرفته است.

وی همچنین گفت: برگه معاینه فنی ۸۶۰۰ خودرو نیز در محل ابطال گردیده است . طرح ۲۰ که ۲۰ بعنوان راهکار برای کاهش تصادفات فوتی در شهر تهران اندیشیده شده در سطح معابر در حال اجراست و به طور ویژه با تخلفات حادثه ساز برخورد می شود.

انتهای پیام/

۱۲ دی ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۴
کد خبر: 47511

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 3 =